Några provbilder med nya kameran från den senaste veckan.

Den här tog jag när jag var på väg att möta M för att vi skulle gå på fotografiska museet. Tycker den blev härlig i färgena och ljuset trots att det var den mörkaste novemberkväll.
Den här är från samma eftermiddag inne vid Hötorget. Tycker det är kul att det går att ta så pass bra kvällsbilder.
Ett av de första försöken igår kväll med nya fasta 50-objektivet. Det blir ju härligt suddig brakgrund och bra ljus trots att det är inomhusljus. Det kanske är uppenbart för de som kan foto men för mig som är nybörjare är detta bara ett "billigt" fast 50. Jag köpte det för en 1000-lapp från en fotoaffär i Hongkong.
Ett Nikon, det kom på 2 veckor. AF och f "bara" ned till 1,8.
2 bilder tillägnade mormor, morfar och moster Mia!
Lyckades ta kort på E utan grimaser igår vid middagen! Inte illa!
Det är ju inte direkt så att familjen älskar att jag övar på dem men de kanske vänjer sig....
JR är dock ett säkert kort att fotografera. Han märker det knappt längre...han ställer upp som övningsobjekt i ur och skur med och utan snus.
Det viktigaste meed bilden ovan är ändå att konstatera hur bra med ljus som kommer in i kameran trots mörka november inomhus, att bilderna är skarpa trots högt ISO. Me love!!! Ser fram emot att få fotografera julen utan blixt iår!
 
#1 - - FarFar Ola:

Du får snart börja på en tidning

#2 - - Mor:

Tusan vad fin han är E. !!!! Vilken snygging!
Den översta bilden är ju helt fantastisk ! "Kära Far" Läser och tittar alltid på din och syrrans blogg men har av någon anledning svårt att få fram en kommentar.

#3 - - Mia:

Riktigt fina bilder!!
Kram