Går fotokurs på nätet.

Jag går en fotokurs på nätet. Man sitter uppkopplad till en klass i England några ggr i veckan på kvällen. Superkul!
Kan man inte vara med precis när den går kan man se den inspelad efteråt.
De 2 första lektionerna har varit nu. Änu har vi bara gått igenom grunden för kursen och de olika objektiven och lite smått om manuella inställningar. meningen är ju att vi skall bli mera bekanta med våra kameror och ge upp Auto-läget och börja ställa in och ha kul manuellt!
I morse när jag lämnat E på skolan ställde jag bilen i ett dike vid en mindre väg och provade fotografera lite mer manuellt på det som bara fanns där.
Vattnet här ser ju jäkligt giftigt ut men det är oredigerat giftigt
Man blir lite yr i huvudet när bakgrunden blir för suddig tycker jag...som på det maskätna äpplet nedan.
Bästa kortet i dag kanske ändå blev gos-kortet på mej och Maja!
Där ligger kvaliten i kärleken!
Den här på Klematisen i min rabatt tycker jag nästan blev svävande och magisk!
Försöker se det vackra i allt.
En lång bit har jag kvar innan jag kan fotografera människor utan skuggor. Som man ser på bilden nedan tröttnade JR ur på att vara modell i kväll, han ville hellre se några avsnitt av TV-serien vi tittar på nu.
Mitt mål skall vara att få folk avspända och naturligt vackra på mina bilder i framtiden.
Sist men inte minst!!!!
Mina föräldrar som jag träffat idag och lunchat med på IKEA! 
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

VACKRA BILDER särskilt dom sista! FNISS!
Jag tycker att både Du och syrran din är mycket duktiga fotografer!

#2 - - Mor igen:

Fniss igen: Alltid när man ser en bild på kissen M. vet man inte vad som är fram och bak eller upp och ner. Man måste titta länge på bilden.

#3 - - Maria:

Vad fint! Färgkombon är fin på dina bilder. Trevlig helg!

#4 - - Camilla:

Roligt med fotokurs. :) Jag kör bara auto, men har inte sån avancerad kamera.