Korta dagar mellan nattjobb.

Dagarna är fruktansvärt korta när man jobbar sina nattpass. Går upp kl 16.00. Äter frukost och stack sedan ut och sprang en kortis i den kyliga kvällen. Stor gul fullmåne följde mig.
Sedan hem och duscha och laga mat.
I dag blev det fläskfile med klyftpotatis (och sötpotatis för mig) med pepparsås. 
(Igår blev det köttfärssås med blomkål för mig i stället för pasta. Det funkade det också...försker hålla igen så gott det går...och det funkar).
 
Sedan är klockan plötsligt 20.00 och jag slår mig ned vid datorn i 30 minuter och deltager i den första halvtimmen av on-line fotokusen jag går. Får se den andra halvan av lektionen inspelad i morgon. Måste ju ila till jobbet 20:30 för ännu en natt.
 
Igår var lektion 7 om ljusmätaren i kamern vilket jag inte ens visste vad det var för något. Nu vet jag och har provat att ta dessa 2 bilder (på Mercan o på D) i dag genom att använda mig av den i manuellt läge för att få lagom ljus in i kameran. Så kul! Att gå kurs på nätet ska nog få bli min grej, och på engelska också, mycket lärorikt och givande för mig!
 
#1 - - Mor:

Läst som alltid.....

#2 - - Mia:

Trevligt med lite vardags-bloggande :D

#3 - - Camilla:

Fotokurs låter spännande. Nattjobb låter grymt. Hoppas att du får lite ledigt nu. Jag kör godisfri november (inför kanske mer sockrig december).. Haka på vetja'! :) Inte strikt, men utan godis i alla fall - men får fika någon gång ibland... annars blir livet så himla tråkigt. Snart ska jag cykla hem från kvällspasset - i november. Ur led är tiden. ;)
Kram!