Kamerapromenad.

Idag tog jag min feta tunga röda kamera och gick ut på en långsam promenad.
Jag tänkte att jag bara hade en uppgift med den idag.
Att begripa A-läget. Att göra bakgrunder suddiga genom att ändra F-värdet. (Som man hör här så är jag totalt beginner på området och det är så jäkla tråkigt att vara det!) 
Jag tog en jäkla massa foton idag på cigarettpaket, brandbilen, får och blommor.
Massor av bilder fick fokus på bakgrunden och suddig förgrund men jag tror ändå att jag började förstå lite grunderna i inställningen.
Saken är ju den att man vill fotografera allt på en gång och kunna allt på en gång.
Jag är lite svag för grävskopor så den fick komma med utan suddigt i bakgrunden.
Den här bilden gillade jag även om fokusområdet blev lite stort. 
Den här killen verkade förstå att jag fotograferade honom för han drog som oftast ihop sig till en boll och ville inte vara med på bild.
 
När jag upphetsat förstod att jag skulle kunna fota både insekter och blomma i ett här låg jag på knä på backen och kämpade. Sedan började det lukta hundskit.... och det var ju inte konstigt eftersom jag stod på knä i en riktigt stor skit!
På vägen hem med skit på hela mig eftersom jag lyckades sätta armbågen på knät i skiten också mötte jag många som tittade på mig. Jag gick rak i ryggen och låtsades inte om min stank och hela eländet.
Jag mötte 3 fritt springande får. Jag tror de hade gått lite vilse.
 
 
 
#1 - - Mor:

Bläh !! Det luktar hundbajs ända hit ! Stackars dej som ska ta rätt på skiten.....
Bilden med den fastvuxna träbiten gillade jag också.