En fantastisk kväll i stan i fredags!

I fredags när jag vaknade efter nattjobb blev det lite hektiskt. Plötsligt skulle killar från tidningen Bilsport komma hem till oss och åka med i JRs racebil. 
Jag kände direkt att jag skulle snabbstäda!
Sedan körde jag D till hennes mamma i Tungelsta. 
När detta var klart var kvällen min och Mias Tjejkväll. Vi åkte in till stan. 
 
 Nu kommer bilder i lite oordning men det struntar jag som vanligt i.
Vi gick på bio och såg "Livet efter dig". Den var riktigt riktigt bra så som boken.
Vissa...ganska många i salongen grät hejdlöst de sista 10 minutraran men framförallt var det en riktigt fin och bra underållande tjejfilm. Rekomenderas absolut.
Sedan gick Mia och jag ett kortare varv på stan i området av bion.
Vi provade lite olika inställningar på våra kameror. Bland annat längre slutartid fast vi inte hade våra stativ med. Vi ställde karorna på broar och lite där det gick helt enkelt. Så rolig stund för oss som är frälsta på det här med foto och som längtar efter att lära oss mer. 
 
Jag hade bara ett objektiv med mig, mitt Sigma fasta 35 F1,4. Jag har ju inte använt det så mycket sedan jag köpte det på blocket men nu blev det premiär och jag är så nöjd över det härliga ljuset!
 Vi promenerad bort mot NK? där vi hade ställt bilen och fotograferade lite på vägen. 
Mia och stan var modellerna.
Halv tolv på natten betalade vi inträde till fotografiska museumet. Vi var i det närmaste ensamna där inne. Kändes ganska häftigt att gå på museum mitt i natten. Vi såg den jättefina utställningen som Brian Adams fotograferat av krigsveteraner och kändisar bland annat.
Det var väldigt mörkt där inne förutom vid tavlorna.  
Fredagens kort och utveckling från "svarta trappen". Det har blivit en treadition att ta kort på varandera i museumets svarta trapp. Förhoppningsvis förbättras vi genom åren. 
 KLockan 01.00 var vi sist ut...
Sista bilden är från på kajen utanför Fotografiska museumet.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mia:

Tack för en rolig kväll på stan. Dina foton blev riktigt bra, så fint ljus.

#2 - - Mor:

Jättefina bilder från Kungsgatan!