Fredag och lördag.

I fredags var jag i och för sig sjuk men det kunde inte hindra mig från att ge mig ut i det underbara vädret. Sommarens varmaste dag. Jag kallsvettades av feber men var ändå uppåt och glad.
 
På vinst och förlust sökte jag för ett kort tag sedan en kompletteringskurs 60 högskolepoäng för kandidatkomplettering på Sophiahemmet på distan som jag kom in på!
 
(Denna kurs är något som känns konstigt att behöva plugga då den ligger i grunkursen till sjuksköterska idag men inte då när vi äldre gick vår sjuksköterskeutbildning. Det handlar om forskning och sådant som vi inte direkt höll på med förr som sjuksköterskor. Landstinget betalar oss äldre om vi vill komplettera.
Jag får alltså gå den till viss del på arbetstid och terminsavgifterna betalar min arbetsplats. 
Jag tog chansen. Känns faktiskt jättespännade att göra något helt nytt...det var ju länge sedan jag pluggade något och dessutom ska jag övergå till att jobba en del dag igen. Lite nytt alltså.
 
Denna morgon åkte jag in till Sophiahemmet där kursen skall gå och där jag gick i skola för 25 år sedan och gick till biblioteket och lånade den kurslitteraturen som hör till den första kursen.
 
Sedan åkte jag till FotoKungen på Kocksgatan och köpte ett litet pancake-objektiv till min Streetkamera.
Sedan provade jag så klart objektivet. 
Jag kom precis på att jag ska starta en vid-sidan-om-blogg där jag ska lägga mina streetphotobilder. Du behöver bara be mig så får du namnet. Jag återkommer så fort jag startat upp den.
(Mamma, de bilderna är inte på långa vägar lika tråkiga som de i bildutmaningen, jag lovar! :-) 
 
När jag vid 2 på dagen kom hem somnade jag igen omgående och sov fram till 18-tiden. (Så har jag gjort hela tiden nu när jag varit sjuk. Somnat flera timmar mitt på dagen.)
När jag vaknade på kvällen skulle JR ge sig iväg med stora sonen på biltävling. Jag blev ensam kvar hemma och satte igång att bära upp massa sommarsaker på vinden och att städa på övervåningen samt vika tvätt.
Höll på med det till 02:30 innan jag somnade igen och sov till 14:00 på Söndagen.
Då kände jag mig skapligt pigg igen och började plocka ihop möblemanget på altanen inför vintern och att tok-dammsuga bilen och tvätta den invändigt och utvändigt då den åkt på mycket skit i sommar iform av att jag kört sopor och byggmaterial utan att städa den. Nu blev den riktigt fin igen.
Sedan var det bara att trava iväg till nya nattpass. Lite rosslig i halsen men i ganska gott skick igen!
#1 - - Mor:

Oj, detta var mycket. En sak som slog mej direkt var att när vi här hemma slog in våra utemöbler för vintern för några år sedan så hade vi slagit in det så luft-tätt att det var mögligt vissa saker när vi öppnade det på våren. Träet i hammocken t.e.x. hade möglat. dock hade vi inga dynor kvar utan dom låg som vanligt i garaget.
Så undrar man förstås hur du orkar göra så mycket när Du är sjuk? Sen beundrar jag/vi dej för vidarepluggningen. Hoppas det kommer att löna sej? Ja, det där med bildutmaningar har kanske varit lite trist men ibland också trevliga.