Svamppromenad utan svamp

I onsdags när jag vaknade mitt på dagen efter nattjobbet kände jag mig jäkligt klen. Tog en Ipren och mötte upp svärfar och D efter hennes skola slutat. Vi åkte ut till Gnesta och gick i skogen för att leta svamp.
En helt underbar dag och solen lyste så vackert i skogen.  Lingon hittade vi riktigt mycket men svampen lyste i det stora hela med sin frånvaro.
Så otroligt fint i skogen, man blir ju lyrisk!
Svärfar kisar mot den starka solen på kalhygget där vi fikade.
Undrar hur det blir så konstiga ljusreflexer i korten?
Någon enstaka kantarell hittade vi men det kommer inte mätta några magar till vintern. Vi ska se om det kommer några senare i höst. Det har nog varit för torrt.
Mycket trevlig dag!
 
#1 - - Mor:

Kunde ha talat om ,om jag vetat att ni letade svamp. Det finns inte någon efter denna torra sommar! Synd då det är så roligt att hitta svamp. Nu tidigt uppe och snart iväg till Gotland....