Bild 43 #245 RECYCLE

Igår var det min systers stora dag men även jag fick en fin present av mina föräldrar då även jag hade haft födelsedag.
Det här är verkligen jätteroligt!
Innan jul någon gång städade jag ur mina garderober lite löst och levererade alla mina gamla hemmasydda klänningar i en säck blandat med allehanda gamla kläder så att de kunde gå till de ensamkommande flyktingbarnen så att mor o far kunde leverera det upp till Solbacka som är flyktingboendet som är på deras hemort.
 
 
Nu visade de sig att dessa "barn" sällan eller för att inte säga aldrig vill iklä sig små hemmasydda klänningar så Mor löste det på ett beundransvärt sätt!
 
 
Hon sprättade bort alla dragkedjor, sydde hur många grytlappar och grillvantar som helst av mina gamla klänningar och så fick jag tillbaka det som en present + stora presentkort på 2 tygaffärer!
 
Det kallar jag RECYCLE och att verkligen ge en fin rolig, genomtänkt present !
Tack Pappa och Mamma! Jag blev verkligen förvånad och glad! Så häftig ide! Vilket jobb du lagt ned Mamma! De blev så häftiga! Tack också för den fina Orkidén!
 
#1 - - Mor:

Äsch ! Fniss !

#2 - - Anonym:

Ville dom inte ha dina klänningar! Det blev iaf väldigt fina grytlappar.
Kram

#3 - - Camilla:

Meeeen, vad hände med alla dina klänningar?! De var väl fina? Roligt och duktigt av din mamma att fixa om dem till grytlappar.