Pizza med JRs pappa O.

I torsdags kväll åkte vi en sväng till Tyresö och mötte upp JRs pappa O på pizzeria Kaktus.
Först , på vägen dit såg vi en polisjakt och ett polisgripande på motorvägen. Det kändes som en riktig polisfilm....och jag har kort på det men väljer att inte publicera då man ser ansikten.
De har fina glutenfria pizzor där och de satt riktigt fint! Jag måste snart skärpa till mig med maten men efter noggrant övervägande ska jag nog svulla hela semestern ut. 
Sedan gick vi en sväng till kyrkogården och saknade Siv. Vi pratar om henne. 
Min tro är att hennes själ väntar i viloläge på att få återfödas in i någon av hennes ännu inte födda barnbarnsbarn.
Ju mer jag tänker på det tror jag på själavandring.
Enligt forskning väger själen 21 gram...och det kan nog stämma. Jag har sett min själ vid 2 tillfällen och efter det tror jag att kroppen är dess tillfälliga boning som man så klart skall vara rädd om men som själen sedan lämnar. Jag är mindre rädd för döden sedan jag börjat skilja på min själ och min kropp.
Jag känner ofta Sivs själs närvaro. För mig handlar inte det här om religion alls...bara om en ytterligare dimension som jag börjat känna.
Jag hoppas jag har rätt. 
Pappa o mamma,  vems själ kan leva som "jag" i min kropp nu? Kan det vara den intensiva gammelfarmor eller vem var det du pappa sade jag var så lik till sättet när jag var liten?
Några svar på det här finns ju inte...men jag har sett min själ vid 2 tillfällen.
 
#1 - - Mor:

Intressanta tankar. Dom kanske vi kan spinna vidare på den 25:e....?