Då börjar min semester!

4 arbetsnätter är slut och semestern börjar....typ nu! Nu när jag vaknade!
Känns ganska overkligt...men så är det ju bara jag i familjen som har semester nu också :-(
Den här fina midsommahelgen har jag ju som sagt jobbat och sovit bort men lite grillat med D och JR har det blivit. Vinglaset på denna bild hörde dock till onsdagskvällen innan jag började jobba på torsdagsnatten.
PÅ midsommaraftonsnatten hade vi mysig knytis på firman och då brukar vi göra så att alla som jobbar tar med något och sedan delar vi upp oss i 2 lag och löser varandra så vi kan äta en stund ihop. I år hade vi tur , det var en ganska lugn helg...åtminstone inledningsvis.
Mina härliga jobbarkompisar! Inte undra på att man tycker om sitt jobb så mycket. Jag är lyckligt lottad.
Hur som helst, jag är inte den som är den. Jag uppskattar verkligen semester också...så jäkla mycket och nu är det dags!
Den senaste veckan har jag också lagt en hel del timmar på att köpa hotell och resor till oss till jul-och nyårsresan vi ska göra med hela familjen till Thailand. Det är nästan ett heltidsjobb att hitta det bästa till det bästa priset. många bokningar skall göras. Nu är det klart och de 80 000 jag hittills sparat ihop till det är nu 0 kr på mitt konto :-) För mig är det dock värt det. Känslan när vi hela familjen åkte sist, hur vi alla kom så nära varandra och hade trevligt tillsammans är värt varenda extrapass på jobbet! Jag tycker det ska bli så kul att få göra det en gång till. Jag har något riktigt fint att se fram emot.
 
 Så här glada och muntra såg JR och E ut i morse när de åkte till jobbet och jag precis kom hem från mitt jobb. Jag mötte dem i dörren då jag fick gå lite tidigare då ju min semester började.
 
Längtar till JR får semester också. Han ser betydligt lyckligare ut i denna position. Härligt att denna helg bjudit på lite sol!
Lite regn har det bjudits på också och då har det spelats en hel del kort hemma hos oss denna helg.
Den här häcken har kjag klippt lite på lite nu och då de senaste dagarna när jag orkat mellan jobben. Den kräver sin omvårdnad. Jag lyssnar på ljudbok och kör på helt enkelt. Ganska avkopplande.
Helt perfekt blir den väl inte men överlag helt ok!
På semestern har vi ett projekt att ta tag i. Vi ska få till en trevlig uteplats i detta onämnbara hörn  av tomten och fixa ...detta till något fint! Vi bara måste få till det. Svårast är bara att starta men nu har vi lagt mycket tanke på planer. Snart sätter vi spaden i backen! 
#1 - - Junitjej :

Så skönt att du har semester! Njut!

#2 - - Mor:

Läst naturligtvis och kollat in bilderna!