Gjört bara!

Jag lägger ned så stor tankeverksamhet på att tänka på att jag måste komma igång igen att jag liksom inte får aslet ur!
Jag kan fundera på vilka övningar man skall börja med och hur upplägget skall se ut för diet och löpning och träning...
Det är väl för fasen bara att göra det!!! Man vet väl förfasen att broccoli är nyttigare än flingor och mjölk...!
Idag satte jag bara igång utan funderingar.
Efter "morgonkaffet" kl 17.00 körde jag över lilla sonen till pappa och sedan sprang jag 6 km i lugnt och mjukt tempo med bra musik i lurarna.
Här skall inte stressas och pressas!
Marathondrömmen får jag lägga på is ett år till, det blir bara fel om jag försöker med så här kort stund kvar till startskottet och det är bara 3,5 veckor sedan jag opererade mig. Nu tar jag det avslappnat...men komma igång!
Jag får vara glad bara om jag kan lunka runt Göteborgsvarvet nu i vår. 
 
När jag kom hem glad och pigg efter min lilla jogg blev det middag enligt ovan bild och på det flera matlådor lika dana.(Riset är Basmati och skall vara bättre ur hälsosynpunkt än annat ris).
Det som funkar för mig är planering och att jobba förebyggande med att handla bra grejor och matlagning.
När jag stekte kyckling vid spisen gjorde jag 20 benböj just because I am worth it!
Det behöver inte vara svårare än så här i vardagen mellan nattpassen, det här duger riktigt bra!
#1 - - Camilla:

Yes, samma problem här! Från och med i dag ska jag försöka att hålla mig till godis och sånt (vin) enbart fredag och lördag.
Tråkigt med dina inställda Marathon, men det kommer fler år då du är starkare och bättre tränad.
Kram!

#2 - - a n n i k a:

Gott!

#3 - - Mor:

Blir bra: Ja!