Bild 117 # 350 Vädra

Den här bilden är inte så spännande men klänningen skall bli spännande att bära igen efter 25 år. I morgon ska jag på Sopiahemmet få ta emot någon form av medalj för om det är 25 år i sjukskötersketjänst.
Konstigt nog kan jag ha den men den luktar lite gammalt och behöver strykas och vädras. Jag sydde den här högtidsdräkten då för 25 år sedan efter mycket gamla mönster redan då. Kul grej. JR är lite generad att jag ska gå i denna på stan i morgon. Det finns hatt och förkläde så klart också.
Undrar vem som åldrats mest? Jag eller klänningen...Vi kanske är lika skrynkliga bägge 2... :-)
Ska visa bild på mig i klänningen för 25 år sedn och från i morgon.
 
 
 
#1 - - Mor:

Ti-hi! Den här kommer jag väldigt väl ihåg både när du sydde och jag broderade något på den. Är det verkligen 25 år sedan? Har en bild på dej där Du sitter utanför där Du bodde då och jag kom så väl ihåg att jag var tvungen att fota dej fort för du var så kissnödig och måste in fort.......Kul att klänningen är kvar.