Fredag.

Idag vaknade jag kl 9.00. Ledig dag. Målade klart första varvet i taket i sonens rum.
Sedan höll jag på med lite pappersarbete, lite räkningar och sådant. Ringde o beställde pannbyte efter att offerter kommit in.
Kl 13.00 mötte jag upp en granne och vi gick till en annan granne som hon kände och plockade äpplen som den grannen inte hann göra av med. Inget ont som inte har något gott med sig. 
I en snabbversion kan jag säga att vi lärt känna många grannar de senaste 2 veckorna då kommunen plötsligt beslutade att bygga ett stort modulhusboende för nyanlända flyktingar på vår granntomt ängen. Kvällarna de senaste 2 veckorna har vi skrivit brev allesammans i familjen och alla våra grannar till kommunen och alla politiker och det har varit möten.
I onsdags drog plötsligt kommunen tillbaka förslaget. Vi är fortfarande mycket tagna av hela händelseförloppet men vi fick många nya vänner på kuppen.
Förslaget var verkligen ogenomtänt och olagligt då de tänkte bygga på allmänningsmark med byggförbud. Kommunen har nu helt plötsligt hittat en mkt större tomt de kan bygga ännu större på stod det i tidningen idag.
Hur somhelst var jag och plockade äpplen med en dam i kvarteret idag. Mycket trevligt.
Jag har också jobbat dag denna vecka. Det är möjligen skönt för kroppen men min själ arbetar med natten. Jag får se hur det blir. Hur mycket folk det än är dagtid känner jag mig mer ensam dagtid konstigt nog. Jag förstår inte hur det är så men den känslan fick jag snabbt tillbaka som jag hade glömt bort.
Vi har skördat de sista grönsakerna i vår trädgård. Tack mamma. Hela fönstret är fullt med rodnande tomater.
Sedan, efter äppelplock idag var jag på Woody och köpte gips att klä in lilla sonens rum med. Jag börjar bli bra på Woodys låne-lastbil! Äldsta sonen kom och hjälpte mig lasta av alla skivorna.
Sedan målade jag halva taket ett varv till och nu skall JR och jag strax äta biff och ta fredagskväll!
 
 
#1 - - Mor:

Min första tanke efter det att jag läst ditt senaste inlägg här är: Hur fanken orkar Du/Ni med allt? Fattar inte.......

#2 - - Mor igen.:

Vad är det för lila jag ser på en av bilderna? Lampa av nåt slag? snygg färg.....

#3 - - Mia:

Vad ska du göra med äpplena?
Om man har mycket är det riktigt gott att göra must 😋
Skönt att allt löste sig till slut!