En av de första höstdagarna.

Det må vara torsdag men för mig känns det som om veckan börjar nu. Första gången jag är vaken på morgonen på jäkligt länge. Har jobbat 3 extra nätter klart och idag skall mitt dagliv påbörjas....eller åtminstone till på söndag. Har pluggdag idag och studiedag med firman på firman om transplantationer i morgon. Det går i ett men så är det för det ju för alla. Börjar dessutom känna mig förkyld igen. Retsamt!
Tomaterna ligger utspridda över hela balkongen men de verkar trivas med sitt liv. Jag bryr mig inte längre om att pallra upp något utan de växer på bredden fritt. Kul att de börjar ge frukt!
Jag slipade ju och målade halva (yttre delen) av balkongen. Igår kom regnet och min målning verkar ha funkat utmärkt som skydd av trät. Vilken tur jag gjorde det.
Maken beslutade ju för några veckor sedan att spara ut håret men .... vi hade problem att gilla det fullt ut, han passade liksom inte i hår. Igår när han kom hem från jobbet hade D Kvällen innan inlett processen på honom och han hade en dag med tuppkam :-)
Igår kväll rök även den och han är ånyo skallig och fin igen.
 
#1 - - JUNITJEJ:

Är det inte tufft att jobba på natten?

Svar: Ja, jag minns. Jag tycker heller inte att det är så enkelt att hitta bloggar som drivs i "vår" ålder. Bloggar som handlar om mode och make up av unga tjejer, finns i överflöd.

#2 - - Mor:

Hoppas att tomaterna hinner bli röda innan frosten kommer. Då får Du kanske täcka dom på natten......