Härlig middag hos Mia och C.

Igår var vi hembjudna till Mia och C på middag. Så mysigt och trevligt!
Till förrätt fick vi rårakor med en stor klick skagenröra. Så gott så det smälte i munnen!
Det kommer bli en repris på det hemma hos oss kan jag lova!
Till varmrätt toppade de med inbakad oxfilé med potatisgratäng och underbar sås!!
Till efterrätt fruktsallad och glass. MUMS!
Det var väl ungefär här som jag och Mia började prata om mat...och hur man vill sköta maten...och hur man misskött detta länge om man heter Frudin. Missköter man vad man äter tappar man träningsinspiration och energin i kroppen.
M och jag brukar väga exakt samma ...alltså inte alltid samtisigt men vår variation och vad som är vår klädsamma klädsamma vikt är detsamma.  Jag ser vad hon väger och hon ser på mig på kilot! Hon har sedan semestern gått ned de där 5 som jag så hett längtar efter att själv ta tag i. När jag såg hennes snygga vältränade figur och tänkte att jag faktiskt också borde kunna se ut så om jag bara skärper mig! Jag beslutade med henne att jag skulle ge mig fan på att kapa 0,5 kg i veckan, börja träna och redovisa för henne så jag inte kan tokfuska hela tiden.
Sedan började vi också planera lite för nästa års utmaningar. Det verkar inte bättre än att jag måste köpa mig en mountainbike på blocket och börja träna på att cykla i skogen då det lutar åt att vi ska cykla Vasaloppet nästa sommar. 
Sedan pratade vi också om att vi i tjejgänget skulle ta en fjällvandrarhelg i Grövelsjön nästa år. Trevliga planer alltsammans...utom möjligen mountainbiken...men det kan nog bli roligt :-)
Jag lyckade inte ta så skarpa bilder med mobilen i mysbelysningen under kvällen.
Vad gör man då?
Jag provade att själv göra ett svartvitt filter i mobilen och lade det på mobilbilderna. Det ser ganska ok ut i mobilen men vi får se hur det ser ut på datorn sedan när jag bloggat det. Jag lade samma filter på alla bilderna.