Lördag i solen innan nattjobb

Idag lördag sken solen som på den varmaste sommardag! I linne och shorts satte jag igång att slipa de yttersta 8 plankorna på balkonggolvet som tagit stryk av väder och vind och sedan lasserade jag dem svarta som jag borde gjort i våras. Det är verkligen dåligt med lassyr, känns som det lägger sig ovanpå bara.
Tänker att det kan vara en bra grund ändå att göra det nu när man sen ska starta upp från när man ska behandla golvet nästa vår...om man redan förbehandlat lite, framför allt att jag slipade bort alla lösa flagor.
JR fixade lite med bilen, klippte gräset och vattnade rosorna nedanför. Sade jag att jag satte upp julbelysningen på huset så man slipper göra det med kalla fingrar i slutet av november :-)
I övrigt tog vi det bara lugnt idag, jag skulle ju gå till firman och jobba helgnatt.