Stockholm Halvmaraton i lördags.

I lördags, vilket fantastiskt väder denna septemberdag, stod jag och E på startlinjen till Stockholm Halvmaraton 2016. Vi var nervösa för vi var egentligen inte helt iform för denna utmaning. 
När vi väl sprang kändes det helt ok. Det var ovanligt jobbigt för värmen var intensiv. Vi tuffade på sida vid sida hela loppet och jag trodde på allvar att vi höll ett tempo att ramla in i mål på 2:15.
Men nej då...banan verkade vara 1 km extra lång? Och det tog 2:20 för oss att komma i mål. Kanske var vi mer utmattade än vi trodde men jag vet inte? Vi bet ihop och kämpade sida vid sida. Vi sprang över mållinjen hand i hand! Fasen vad bra vi var! 
Ser man hur varma av hettan och välgödda av all sportdryck vi är? Idag måndag väger jag 3 kg mer än dagen innan loppet. Jag är typ saltförgiftad! Bättrade på det hela med en pizza på söndagskvällen.
Nästa år ska vi kapa 5 min på tiden och 5 kg runt höfterna. Jag är ju bara fluffig men E har ju just fött barn så hon är ju grym som fixat denna utmaning 5 månader efter förlossningen! Respekt!
Nästa Halvmara blir den 22 april. Detta är startskottet för höstens och vinterns träning och att ta hand om mig själv! 
 
#1 - - Mor:

Du är inte alls fluffig!!!!