Veckan gick så snabbt.

 Jag fattar inte vad fort veckorna verkar gå nu. Jag har pluggat mycket och jobbat mycket.
Sönerna har varit hos oss och de har gjort musik nere på sina rum vilket jag tycker är så trevligt och kul! Allt sker i datorn men nu för tiden får vi provlyssna på lite nästan färdiga låtar och för mig låter det som vilken Avici som helst....alltså bra menar jag.
 Högen på tomten har blivit hämtad av en grävare denna vecka. Skönt att det är gjort.
Jag gillar det här med vardagarna när alla barnen är hemma och vi samlas och pratar lite runt middag.
Jag försöker göra stora lass med mat så alla ska få matlådor och jag försöker göra det någolunda hälsasamt.
Ändå gick det som det gick med vikten denna vecka. Det är ju förskräckligt! Hade ju tänkt mig försöka gå ned 0,5 kg i veckan men...det gick ju så där. Verkar mer vara viktuppgång.
 
Fasen vad svårt det ska vara! Jag verkligen vill och måste få fart på mig själv nu!
Om det är svårt att få igång mig så är det ingenting jämfört med att få igång bonusdottern. Hon är svår. På denna katt-klösar-stolpe står jag och stretschar till tvn varje kväll. Hon klarar ännu inte ens att få upp benet rakt på den :-) Det här måste vi ändra på!
Sen till lite jobbigt. Under hela veckan har E haft ont i örat och i torsdags morse hade han så ont att han gick till vårdcentralen och fick antibiotika för öroninflammation. När jag vaknade efter nattjobb på torsdags eftermiddagen hade hans trummhinna spruckit och det rann var ur örat.Sedan svullnade hela örat upp och han hade ryckningar av smärtor i hela käken.
Jag ringde vårdguiden och frågade om jag kunde ge honom en Citodon vi hade.
Nej det fick jag verkligen inte göra då han bara var 16 år men han grät och var ordentligt smärtpåverkad.
De sade vi måste åka till lättakuten på Huddinge Sjukhus.
Sagt och gjort. Vi åkte dit och fick komma in ganska snabbt. Läkaren där skrev ut mer antibiotika och skickade oss omgående till Karolinska i Solna och var arg på oss att vi väntat så länge med att söka hjälp. På Solna tamponerades örat och han fick sedan åka hem på natten. (Till Solna åkte han med pappa). KL 02 på natten kom de hem igen och kl 06:00 var de tillbaka på Huddinge sjukhus då E var ifrån sg av smärtor.
Nu fick jag möta upp honom där efter mitt nattjobb och de såg till att han blev smärtlindrad och därefter har han ätit 8 Citodon + 4 Ipren om dagen och ändå haft ont. På Lördagen blev det återbesök på Solna för omdränering av örat men inget hade ännu svällt av så nu på måndagmorgonen efter mitt extranattjobb ska vi kl 09:15 på ett nytt återbesök. Stackars min lilla E. Jagt har också haft örongångsinflammationer men inte i samband med perforerare trumhinnor som inte får någon plats att rinna ut.
 
 
#1 - - Mor / Mormor:

Såååå mycket hemskt med E.s öra. Det gör ont i hela mej när jag läser om det. Måtte han bli bra snart!!!!! Hälsa honom och säg att vi tänker på honom mycket! KRAMA OM HONOM FRÅN OSS!!!