Cykelvasan öppet spår 2017

Jag kan väl inleda med att säga att vi klarade det! Det var inte gjort i en handvändning för oss utan det var svett, kämpa och lida som gällde för oss. Det var riktigt kul att göra det här tillsammans. Vi hade olika starka och svaga sidor men beslutade göra det helt tillsammana.
Vi åkte i mål hand i han över mållinjen på sekunden exakt samma tid.
Här är innan loppet, när vi precis stått i den långa kön för att lasta på våra cyklar som skulle åka lastbil upp till starten i Sälen. Vi åkte buss bakom. Det var till och med jobbigt att åka buss den långa sträckan!
Innan start satt vi i gräset och åt pannkakor med socker som vi haft med oss hemifrån.
Det var en av sommarens vackraste dagar. Vilken jäkla tur vi hade med vädret!
Sen bar det då iväg. Det var fruktansvärda backar både uppför och nedför. JR var sjukt stark första halvan av loppet och fick stå och fika för att vänta på mig längre stunder i kontrollerna. Han träffade massor av folk att snacka med och ju längre loppet led, ju fler kompisar att prata och skratta med i solskenet fick vi.
Så här såg den huvudsakliga kosten ut över dagen med tillägg av resorb. Blåbärsoppa, saltgurka, vatten och solbullar.
När halva loppet gått började min kedja hoppa av. 3 ggr hände det under loppet och 2 av dessa gångerna var det riktigt illa, att den fastnade riktigt svårt så jag tänkte att det kanske var slut där och då för min del men jag hankade mig fram och nu var det inte längre jag som var sist för JR fick svåra problem med kramper och sendrag i låren. Först ordentligt så att han föll av och blev liggande att stretch med en annan gubbe som hade samma problem. Därefter kom kramperna allt tätare, ca var 5:e km. Alla åkte om oss men vad kunde vi göra. 
Det var bara för JR att hoppa av och sträcka så fort det började komma. När det var 5 km kvar kom det kramp som en explosion i ena benet som ställde sig rakt ut.
Han bara skrek och ramlade rakt av cykeln in i skogen och det var tur han hade hjälm. Detta har jag inget kort på men nu var goda råd dyra att vi skulle komma över mållinjen. 
 
Slutligen kunde vi hand i hand åka över mållinjen 6 timmar, 12 minuter och 25 sekunder efter start.
En timme av detta var fika, ganska mycket körde vi på bra men sedan hade vi tid med kedjor och kramp. Vi är ändå väldigt nöjda och glada över denna trevlig tuffa dag. Vi hade väldigt roligt tillsammans.
Sedan började en svår kamp att få tag i glutenfri mat. Tillslut fick det bli en Sibylla mosbricka då vårt hotell stängt sin middag. JR var väldigt nöjd att han fick tag i ytterligare ett par matskedar bostongurka efter dagens frossande i saltgurka.
Jo just ja, vi tvättade cyklarna efteråt också.
Efter att ha tittat lite solnedgång vid Siljan och en dusch blev vi inte allt för långrandigt vakna.
Väldigt trevligt hotell och superfrin frukost.
 
#1 - - Mor:

Roligt att läsa men man undrar hur man kan göra något sånt här frivilligt? Men ni verkar ha haft kul ändå! 6 timmar!!!! Å sååå söta sååååå..........