Det är väl dags att blogga lite grävande...

Själv känner jag ju inte att jag kommer någonstans men det gör jag väl.
Idag...mellan 5:e och 6:e nattpasset på raken hann jag gjuta det sista i det som skall utgöra ramen och nollnivån på vår kommande uteplats.
Nu gäller det bara att gräva bort massorna som finns kvar i mitten. Jag är så galet förundrad att allt blev vågrätt och helt rakt med tanke på metoden jag använde. Jag grävde bakåt och måttade in en sten i taget med vattenpass. Kunde inte i min vildaste fantasi tro att allt skulle klaffa helt perfekt när "cirkeln" slöts men det gjorde det. Helt jäkla perfekt och då kan jag säga att det verkligen varit en nivåskillnad från ena hörnet till det andra.
 
Här är jag alltså nu. Som jag skrivit tidigare ska det bli en lägre liten mur run och sedan stenläggning på själva uteplatsen och i trappan ned.
För att påminna mig lite att jag kommit någon vart så letade jag idag fram lite bilder från innan och från i början av projektet.
Så här såg det ju ut när vi påbörjade dräneringsgrävningen utefter väggen. Det gjorde vi ju också för hand. Det var väl då JR började få ont i ryggen.
J just ja, vad hemskt, när jag skrapade fasaden och vi målade den och bytte vindskivor..och grävde dräneringen. Blä! Vi har verkligen kommit någon vart ändå.
Här började jag gräva ur det första. Jo..jag ser det, det vi har kommit någon vart.
Shit vad jag har kämpat. Tålamodet är det inget fel på i varje fall.
Nä, nu tillbaka till nutid. Jag jobbar nu 6:e natten på raken efter semestern, de 4 första var mina ordinarie och de 2 sista nu är övertid då det fattas folk.
Jag börjar onekligen längta efter hemma. Inte sett så mycket av det på senaste.
JR målar vidare och har även börjat trimma nya bilen (med nytt avgassystem tror jag det är) i garaget och idag kom han upp till mig i köket med mössa på sig, den sydde jag till honom för några år sedan.
Själv börjar jag få lite motivation att måla stolar igen och har tagit fram de där som jag började på. Har köpt fårskinnsliknande tyg från Lammskinnsbutiken.se att klä sitsarna och om det går lite av armstöden med sedan.
Provade ju först att försöka måla dem pärlemovita men det blev inte helt bra, jag hittade inte den rätta nyansen så nu beslutadfe jag mig att gå på helt vitt, nanovitt. Vitt med grått fårskinn kanse kan funka. Hoppas jag inom inte alltför avlägsen framtid bloggar resultat. Längtar hem och pyssla....och gräva.
Grundad en ggn...
 
#1 - - Mor:

Har jag sett denna stol nå'nstans hos er????
Var kommer den ifrån? Har jag blivit dement?

Svar: Det har stått en i ett hörn i matsalsdelen där Maja ligger på och en i tvättstugan, bägge på vänt..
Frudin