Lärt mig skära till speglar mm.

Det började väl med att jag fick lust att pyssla lite när jag blev ledig ett par dagar. Åkte till Myrorna för att kolla om jag hittade lite gamla saker att fixa i ordning bara för pyssel skull.
Hittade några gamla ramar som jag köpte för att göra speglar av. På Cleas Olsson köpte jag ett glas-skärarverktyg för ca 80 kr som såg ut som en penna ungefär. Jag köpte också några riktigt fula stora 70-tals-speglar som i det närmaste var gratis så fula var de som jag köpte för att avvända spegelglaset.
Versta pysselverkstaden på vardagsrumsgolvet!
Och i köket. JR fick jälpa med bryten i glaset och till de riktigt smala bitarna tog vi till tänger att hålla med.
De finaste garage-handukarna kom till fin användning!
Det var verkligen inte alls svårt att fixa egna speglar och skära till glaset. Jag googlade lite och så försökte vi!
På baksidan satte jag en skiva och spikade fast den helt enkelt.
Jag gjorde några små-speglar först för att öva mig.
Denna spegel är mindre.
Sedan "fyndade" jag en annan lite sak som låg trasig i ett hörn. Ett pig-tittarbord där allt var trasigt och dåligt. Typ gratis det också. Hade helt enkelt pysse-lust.
Just nu finns egentligen ingenting att fynda eller köpa på Myrornas då höstens leveranser inte börjat rulla in än. Det är otrolig torka på Myrornas på sommrarna.
Ingen rolig historia.
Satte igång att slipa det och måla det. Målade med Flyggers Nanovit i 20-glans. Köpte riktigt dyr pensel med det allra finaste tunnaste borst och efter att ha målat med den kommer jag aldrig kuna måla med en billig igen, vilken skillnad!
Bytte knoppar och lade nytt papper i lådorna samt satte in nytt glas i spegeln.
Kanske inte väldens snyggaste bord men det var ett lagom litet projekt att pyssla med.
Får visa en bild sedan när spegeln sitter på också. Kanske kan D ha det till sminkbord på landet om vi någon gång får ett "Landet".
Vad det gäller det har vi på senaste tiden varit på väldigt många visningar och så sent som idag en ordentlig kulmen när vi var tvungen att kliva av en budgivning på ett riktigt drömställe utanför Uppsala. Kändes så hemskt. Bara att leta vidare. Det tar en hel del tid att gå på visningar. 
D började öva på att fixa i ordning lekstuge-stolarna...som övning. Hon har slipat dem väldigt noga och sedan mkt tålmodigt målat dem om och om igen. När hon nu visat mig sitt engagemang har jag lovat henne att köpa en riktigt gammal pinnstol på blocket som hon ska få göra i ordning som ju kan passa till sminkbordet...på landet :-) i framtiden.
I lördags kväll gjorde jag klart stol nummer 2 av dessa också. 
 
I dag söndag har jag klippt 1/3 av våra häckar. Det här var väl precis i starten. Med ljudbok på i öronen så funkar det.
Jag har gjort klart bytet av vindskivorna på lekstugan och målat dem.
Sist men inte minst har vi varit hos Ola och gratulerat honom på födelsedagen. Grattis Ola!!!
Mitt i kalaset blev det hård kamp i budgivningen som vi ju fick kliva av när det blev över vår gräns vi satt för oss själva. Kändes väldigt bittert och psykiskt stressande.
#1 - - Mor:

Lite så där som du har pysslat med gamla möbler fyllde vi vårat radhus med när vi flyttade in. Vi hade ju bara möbler som räckte till en två. Men det mesta har åkt ut igen genom åren. Men kul var det att tigga ihop gamla möbler och måla om. Spegelramen ser ju riktigt häftig ut och några såna mindre ramar har vi sparat undan sen Gävle.
Tror dom ligger och trycker i nån garderob här hemma.

Svar: Vill ha ramarna! ☺️
Frudin