Provar mina snickarvingar.

Vi kör efterbilden först. 
Här är det ju inte målat, bara grundat innan jag klämde dit det.
Det hela började med att jag har tittat på massor av gamla avsnitt av sommartorpet. När Ernst tar en piss-paus byter den duktiga snickaren vindskivorna eller sågar upp ett fönster eller byter en fasad. Det verkar vara gjort i en handvändning.
Jag beslutade mig för att börja våga, våga och vinna. Oftast är jag lite rädd att sätta kofoten i saker och bara bryta loss gammalt för att man är rädd vad det ska leda till, är det värre under?
Idag när jag vaknade vid 12.00 efter nattjobb och ändå inte kunde somna om så beslutade jag mig för att gå ut och sätta kofoten i lekstugan och ta bort mörkna brädor och framför allt vindskivor och överliggare där det behövdes.
Sprättade loss allt som var dåligt och åkte med de mörkna dåliga bitarna till brädgården och sade jag ville ha reservdelar!
 
Jag fick så fin hjälp och plötsligt stod jag med friska brädor och en ny såg och var bara 168 kronor fattigare.
Bort med det gamla och dit med det nya!
Jag gjorde verkligen bara det här för att utmana mig själv och för att kanske lekstugans livslängd skulle ökas på 10 år eller så. Jag fick bort allt som var dåligt faktiskt.
När jag är klar med det här blir det till att byta takpapp också känner jag.
Bort med trekantslister som sitter under täckpappen gjorde jag på sina ställen också.
Nu skall jag bara måla allt det nya träet igen.
Nästa gång jag är på byggbutiken skall jag köpa någon form av verktyg som kan ta ut vinklar på brädor. Jäkligt svårt att gissa sig till lutningar på vinklar men det blev ganska bra.
Får återkomma när allt är helt klart och målat med en efterbild.
Hann inte med allt idag då det blev dags att gå till nattjobb igen.
Only the sky is the limit! Kan själv!
 
#1 - - Mor:

Fniss! Ja det har blivit något av ditt signum: "Kan själv" som Du sa som liten. Kul. Ja, och fint ser det ut att bli. Kan du inreda det så kära Far och jag kan bo där på ålderns höst? Fniss igen.

#2 - - Camilla:

Du är SÅ duktig!!!