Didrikstorp för 3:e gången.

I går morse packade vi släpet med det jag målat och fixat i fyndväg på Blocket och Tradera. 
Man kan ju lätt få för sig att JR plockat med sig katterna till landet men det var...
...bara en sådan där katt utan puls ni vet.
Vi packade av och in möblerna.
Nu börjar det stora och akuta finnas där ute så nu lämnar vi släpet där över vintern.
Släpet är jäkligt stort!
 
Jag kunde inte hålla mig utan började nästan direkt svärta spisen som jag längtat efter att prova.
Det blev väl inte hundra procent tipptopp och som nytt men ordentligt mycket bättre!
 
Ganska svart blev jag om fingrarna kan jag säga också.
JR och D var ute i "gymmet" och jobbade på dess innertak i månskenet.
Det blir ordentligt mörkt därute med stark stjärnhimmel.
Den här bilden är från igår, nu har han isolerat och
satt upp ett innertak där också.
 
Jag pallade inte med att måla taket denna gång utan jag målade den bortre väggen en gång till och lite vitt på listerna. Renoveringen kommer inte gå fort här...
Sedan gick en propp 2 ggr så då körde vi levande ljus ett tag tills vi hittade fler proppar. Då bakade vi pepparkakor.
Nästa dag, alltså idag söndag första advent så kom mamma o pappa förbi. 
De hade med sig massor av saker som de gömt hemma i källaren! Rena guldgruvan som sagt! Stora Höganäskärl och kopparsaker mm.
Vi kollade runt lite på ägorna.
Nu hemma igen, nu får jag längta 2 veckor igen innan jag kan åka. Lyllos JR, han ska åka redan nästa helg igen!
#1 - - JUNITJEJ:

Så mysigt ställe!!

#2 - - Kicki:

Så fint det blir Sussi!!