Har aldrig gillat Keso...

Igår natt pratade jag och några tjejer på jobbet. Det hela gick ut på att en av tjejerna kört Dukan-dieten och gått ned 10 kg till sitt bröllop.
Jag och en annan tjej hade hållit godis-dieten och inte alls fått samma goda resultat. Snabbt och utan eftertanke beslutade jag och Nev oss för att när vi vaknade nästa dag skulle vi köra Dukan bara för att göra något för att skärpa oss! Vi googlade vad det var och det visade sig att man bara äter proteiner och magra mejeriprodukter 7 dagar sedan trappar man in grönsaker till proteinet.
Nåväl... nu kör vi 👊
Det har blivit ägg och ägg och kött av olika slag med keso. Än så länge går det ok. Idag var jag till och med på restaurang med mina tjej-studie-kompisar en stund mellan nattpassen men jag tog bara kaffe och en cola light när de åt kött med pommes o Bea. Mina fina tjejer alltså! De stöttar när vi ska skriva den hemska uppsatsen! Vi saknade Jess som igen är sjuk. Tänker på dig Jess ♥️
Lite svårare blir det på lördag när jag ska på bröllop. Jag tänkte att ...jag äter nog vad jag vill där så får jag köra en dag längre utan grönsaker. Hoppas det här ger något resultat nu, jag behöver tappa några kilo och skärpa mig. Igår anmälde Mia och jag oss till vårens tjej-halvmarathon så ni är det dags att jogga igen! 
#1 - - Mor:

Ha det så trevligt med både det ena och andra.

#2 - - Camilla:

Behöver också diet:a men det är då alldeles hopplöst och snart blir det jul. Måste skärpa mig! Hur går det med träningen?