Jättemysigt!

 I helgen fick vi klar den primära funktionen i "det lilla gymmet på prärien"
Här invigs också en kapsåg som JR fick av mig i för tidig julklapp eftersom den verkligen behövs redan innan jul. Vi hade ett jäkla styr för att förstå alla funktioner och vinklar den kunde såga i.
Sedan började vi massproducera vinklar i takbyggnaden i gymmet.
Sedan målade vi hålet 2 ggr nnan vi ägnade sena lördagskvällen åt att montera ihop gym-maskinerna och städa. 2 grannbönder som var ute o plogade vägen stannade och berättade att han vi köper torpet  av har hastigt gått bort. Vi blev väldigt  chockade eftersom vi var hemma hos honom för ett par veckor sedan. 
Resten av taket ska ju också målas och väggarna men det få bli när det är mindre kallt och fuktigt ute.
JR satte upp lite tavlor men vi kunde inte börja med spegelväggen än då fästena inte funkade då de var av olika sorter. 
På söndagsförmiddagen körde JR ett första pass där ute och det funkade utmärkt!
Det är också utan el där ute så än kör han skarvsladdar från huset.
Jag kom inte så långt inomhus eftersom jag hjälpte JR i gymnet men jag målade en fönsterkarm så mycket man kan måla utan att öppna fönstret.
Jag hade införskaffat 2 sådana här trevliga...heter det bankirlampor? En till skrivbordet på nedervåningen och en till skrivbordet på övervåningen.
Inredningen på övervåningen har vi ju inte kommit så långt med än. Det står lite möbler här och där bara.
Det här är vårt tillfälliga vardagsrum i hallen på övervåningen. 
Soffan har bara halva sin klädsel på sig på detta kort då vi beslutade att inte klä på den förrän den är på plats på nedervåningen sedan. Den ska bli den färg som kuddarna har.
Här sitter vi och kollar tv-serier när vi vill slappa!
På söndagen fixade JR denna lampa så den fick el från taket. Blev jättegulligt! 
En mus hade förresten bajsat i JRs säng när vi kom dit på fredagsnatten. Då blev det krig och JR vann kan jag väl säga. Musen är nu ett minne blott. Hoppas han inte har så många polare...
Jag jobbade vidare på andra strykningen i första taket. Inte lika mysigt.
JR fick sockerkaka och jag fick kaffe på advent också. 
På eftermiddagen åkte vi de små slingriga vägarna hemåt i solnedgången. Nu är det jobbnätter igen.
#1 - - JUNITJEJ:

Så fint ni får det! Vd kul med ett eget gym! Ha en underbar jul!