Dags att sätta mål.

Har gått och burit på drygt 5 kg för mycket runt mage och höfter länge nu. Jag lade på mig det från sommaren och det sitter hårt. Fick ju börja med Progesterontabletterna innan jul och viktuppgången avstannade och jag mår så jäkla mycket bättre utan östrogendominansen. Det känns som om jag återuppstod igen, blev levande men extrakilorna sitter hårt på mitten på kroppen.
Hur som helst, jag har inte försökt så speciellt hårt att kämpa bort dem, inte varit motiverad eller haft tid. 
Idag känner jag för första gången på länge att jag är i fas med min almanacka och att jag kanske kan skrapa i hop lite energi att hålla emot godsakssug.
Jag tänkte att delmålet skulle vara långsamt och odramatiskt lågt.
Att jag 25/3 då det är Tunnelrun-loppet, att jag då skall väga 60 kg, inte över.
Har vägt 63 kg länge nu. Idag var det 62,2. Jag tänkte sedan att jag kunde kapa 1 kg mellan varje lopp sedan under våren. Väga 59 kg på Womens Helth halvmaraton i april och 58 på Maran i juni...Om allt stämmer och jag kommer till start...
Faktiskt, där skulle jag vara så nöjd bara sedan, det är lagom för mig. Då skulle kroppen vara under kontroll. 
Visst låter det i te så farligt...Utan realistiskt och bra?
#1 - - Ellen Delin:

Lycka till! Det kommer gå superbra!!

#2 - - Mor :

Instämmer med föregående "skrivare".
När jag ser ditt rutblock så skulle Du se hur min kurva såg ut då jag gick ner fr 85 till 71 kg för några år sedan. Redan då jag bara hade gått ner 8 kg gjorde dom "vågen" på vårdcentralen.! Det Du. håller fortfarande vikten bra men bristen på golfpromenader har gjort att jag gått upp till nästan 73.

#3 - - Mia:

En bra plan 🖒