Måla med Mia

Jag minns inte riktigt hur dagarna sett ut under veckan. I onsdags kväll var det skola på Sophiahemmet tillika vår 4:e bröllopsdag.
I torsdags vill jag minnas att jag på kvällen bakade choklad-tacos efter ett recept jag fått av tjejerna i studiegruppen.
Tur man hade mycket pulver-sås hemma så man hade lämpliga böjar att hänga dem över. Jag gjorde glutenfria, bytte bara ut mjölet till glutenfritt men råkade nog koka kolan lite väl hårt.Jag tycker ändå att de blev ganska goda. Vi hade dem till desserten på fredagkvällen när vi fick gäster. Skalen fyllda med glass och bär.
På fredagskvällen kom Mia direkt efter jobbet. Vi åt smoothie och nötter innan vi kunde korka upp första flaskan inspiration till vår målning.
Vi körde igång opera och tände ljus och tillbad handlederna att mjukna och inspirationen att infinna sig.
Operan övergick till latino-trumpeter old style och lugnet innfann sig. Jag kände nästan att det var svårt att kommunicera där vi satt och målade. Det var som...Typ meditation. Rogivande. 
 
 
Ingen av oss kan det här och vi gav ganska snart upp tanken på att googla hur det hela går till och vi körde bara på. Jag för min del verkar bara kunna göra en form av blomma men det spelar liksom ingen roll...det var bara en bra stund tycker jag. Hoppas Mia kände det samma men det tror jag.
Det här är Mias fina tavla.  
De här 2 stökigare blev mina. Jag hade ingen plan med något utan det bara hände. 
Sedan kom våra karlar hem efter att de varit på gymmet tillsammans och kört ett pass. Då åt vi middag som jag förberett tidigare på dagen. Jag stekte bara biff lite in vino veritas och råkade väl salta allt lite mycket men det slank ned.
Sedan satt vi och målade och pratade fram till mitt i natten. En fin och trevlig kväll. Tack Mia för fina morteln också.
Ja det blev lite mycket bilder här på samma saker men det blev trassligt att blogga det här från gamla telefonen då bilderna låg i nya som jag håller på att skicka in på reparation och har slagit in i paket.
 
 
#1 - - Mor:

Färgglatt och vackert. Det gillar jag!
Alla blommorna? Har vi missat nåt mer än E:s födelsedag?

#2 - - Kraka:

Kan du ta med dig receptet till de där chokladtacosarna. Eller ännu hellre maila det. Btw så är kvastskaft bra att hända dem över.