Magsjuka och dykcertifikat.

Lite ansträngt läge här...
Skrev jag att vi köpte dykcertifikat-kurser till grabbarna? 3-dagars kurser.
Igår, dag 2 blev A dåligt men klarade sig precis till han kom hem sedan började frekventa kräk- och bajsningar.
Vi gick till dyk-kontoret och försökte byta dyk-dagar men det gick alltså inte (hade betalt totalt 8000 kr för denna kurs för dem och ville ju de skulle få fullfölja och få sina certifikat).
Jag matade honom med vatten och kol-tabletter hela natten och han kunde resa sig och ta lite yoghurt på morgonen och släpade sig i väg till kursen. Strongt gjort!
 
I morse sade E han kände sig dålig. Jag sade han skulle gå till frukost o ta lite te så skulle det kännas bättre. Han reste sig sedan snabbt upp från frukostbordet o spydde en kaskad ut på restauranggolvet. Shit vilket jobbigt läge. Han var helt grå i ansiktet men svalde 4 kol-tabletter och satte sig i taxin och åkte till dykkursen.
 
De klarade 2 dyk var även idag, ned till 20 meter i 45 min per dyk och blev helt osannolikt godkända på certifikatet! Den ryske hårda läraren sade de nu var redo att direkt börja dyka avancerad kurs.
Nu är de helt utslagna och tävlar om toa.
JR har hög feber och ont i magen.
Jag har städat allas sjukrum och packat allas magsjukekläder och nu väntar vi på att få nya rum på nästa hotell. Inte världens toppendag direkt... Dock stolt o glad att grabbarna bet ihop så hårt och klarade certen.
 
Nu checkar vi in på Phra Nang Inn. Hoppas nästa inlägg här blir fräschare och roligare.
#1 - - Mor:

Hääärligt med semester!!!!