2:a dagen på Norrsund Norrtälje.

När vi vaknade på måndagen var det fortfarande ett strålande väder. Vi åt frukost på entréverandan i morgonsolen.
Här alltså...fast när det var morgonsol.
Liter bilder på Mia i morgonsolen.
Och på Chivve.
Efter frukost gick vi en skogspromenad.
Så jäkla härligt och vackert.
Vi kollade till deras båt som står till sig inför renovering i en av deras stora lador.
Den är som ett konstverk isig! Vilken konstruktion!
Sedan gick vi till deras nyrenoverade gamla smedja från förr i tiden.
Häftigt att det bevaras.
Fåren fick vi en skymt av men ingen närmarte kontakt.
När vi kom hem till gården igen gick vi ned till sjön och tog en liten roddtur med deras roddbåt.
Jag rodde en liten stund men mest rodde C.
(Snodd och lånad bild av Mia)
Jag känner på något sätt skuld i att sjöarna är så övergödda. Vet inte riktigt vad jag gjort fel men jag finns med i processen som förstör vår värld. 
När vi kom hem igen var det dags för lunch. Vi gjorde pastasallad och grillade kyckling till. Supergott!
 
Här är värdfamiljen! Så fina och trevliga vänner! 
Mias pappa har gjort i ordning ladan på gården till en festlokal där de hållit bröllop och fester. Här finns dansloge och en bar i högsta klass. Synd att JR och jag bara är gifta 3 ggr med varnadra annars hade jag slagit till på en gång till med honom! (Kristet, Buddistiskt och komunalt :-)) Man kanske kan slå till på lantligt? Går det?
I andra delen av ladan har Mias bror byggt ett fullutrustat gym!
Här fattas inget och på eftermiddagen tog grabbarna en träning där.
Mia och jag stack ut och cyklade i skogen en tur till.
Hur vackert är det inte? Vilken energikick!
Väl hemma igen visade Mias mamma K mig sina handarbeten och sitt syrum. 
Bilderna nedan är på hennes vackra arbeten. 
Mina bilder kan inte göra hennes arbeten rättvisa i färger och perfektion. Se också så vackert och smakfullt de har det hemma. Man hinner knappt ta in allt vackert när man går igenom rummen.
När vi skulle åka hem sedan fick vi som gåva egenskjutet vildsvins- och älgkött av Mias pappa. Jag blir rörd av deras generositet. 
Jag är så glad över dessa dagar. En energiboost!
 
#1 - - Mor:

Ja, verkligen ett vackert ställe och vilket sy-rum.
Så inspirerande att ha det så.

#2 - - None None:

Oj va vi hann med mycket! Så roligt att ni hälsade på 😊😊

#3 - - None None:

Oj va vi hann med mycket! Så roligt att ni hälsade på 😊😊