Börjar slappna av.

Jag börjar slappna av efter anspänningen som varit att klara av Marathon och sista tentan. Jag har pysslat lite hemma, försökt göra fint inför sommaren men det är svårt att få till känsla att vi går mot sommar när det är kallt och regn. 
Igår tittade ändå solen fram lite på kvällskvisten. Maja springer mellan oss och vill vara med.
Här är hon lite suddig men kommer springande ned för berget när man går ut på altanen.
Igår hade en av hängblomorna på altanen så klart kraschat ned. Det fick bli en krukblomma av den.
Igår var jag en sväng på Ikea bara för att det var länge sedan. Gud vad skönt att börja kunna göra sådana avslappnade saker igen.
E fick jag passa på att krama när han landade förbi för att hämta sina nya skor. Jag drömde helt underbart igår natt att han var 3 år igen och jag fick gå med honom till dagis på luciafirande. Det var en fantastisk dröm som gjorde mig så lycklig att få återuppleva det.
A lät mig till och med fotografera honom när han visade mig nya vingen på hans nya fina bil. Den mullrar på riktigt bra den här bilen och han är nöjd.
A har tagit tag i komvuxstudier på sista kursen i fysik som han inte klarade sista året på gymnasiet då han var rejält skoltrött. Nu är han grym och pluggar efter jobbet varje dag på distansutbildningen. Jag är så stolt över honom. Han förbereder sig för nästa nivå. Vissa saker har sin tid, han var väl inte mogen och inspirerad nog att gå vidare med studier direkt efter gymnasiet men nu börjar han få tillbaka lust igen.
Han har så mycket roligt med denna bil och sina bilkompisar också. 
JR och Maja äter ostmackor.
JR jobbar heltid på firman igen sedan länge men måste vara försiktig med alla rörelser han gör med ryggen. På helger och kvällar jobbar han också extra som vakt vilket han tycker är kul. I helgen ska han vakta på Stadion i Stockholm på de 2 Håkan Hellström konserterna. Han verkligen avskyr Hellström så det känns ju verkligen som att kasta pärlor till svinen...jag hade gärna gått på den konserten!
 
#1 - - Mor:

Som vanligt skitkul med dina bilder och kommentarer. "Kära Far" läser också alltid men det är bara jag som kommenterar? Hur kunde krukan bara "krascha" (fniss, kopierade ditt ord och klistrade in här, enär jag inte visste hur jag skulle stava...fniss igen)