Inspirerad på riktigt att äta bättre.

Hur man än tolkar denna bild så är det ändå en tanke att vi i familjen vill äta bättre. Vi sade att från den gångna veckan ska vi alla åtminstone en gång per vecka äta grönsaker enbart till proteinet och att vi varje dag byter ut all annan dricka vid middagen till vatten utom kanske på helgen. 
Kanske inte låter som ett så stort steg men man får inte gå ut för hårt.
Med tanke på att E aldrig äter en enda grönsak och till denna måltid åt upp stekt vitkål, ris gjort på blomkål och en stor hög med broccoli till kycklingen får man väl vara jäkligt nöjd! Tro det eller ej men JR hade blomkålsris till matlåda dagen efter och han tyckte det smakade helt ok! Annars har han alltid vägrat och sagt att blomkål luktar bajs.
Själv har jag tagit det lite längre och nästan bytt ut alla kolhydrater till middag och lunch till någon form av grönsak. Här är Köttfärssås med stekt vitkål i stället för spaghetti. Funkade hur jäkla bra som helst!
JR brukar skriva namn på matlådorna eftersom det är viktigt att han inte tar någon annans då han måste äta glutenfritt. Denna var visst min dagen efter. Köttfärssås med kål.
Drinkar gjorda på grönkål, kvarg och hallon har det blivit också.
Den här veckan har man ju kunnat sitta ute på verandan och äta sitt blomkålsris också! Härligt.
Inte en jäkla gång har jag fuskat med onyttigheter denna vecka. Känns jäkligt bra!
Hittade en kul app med grafisk trend och massa rolig info om att mäta hur det går.
Den hittade i och för sig på att jag skulle ha som önskad vikt 54,8 kg vilket jag tycker skulle vara alldeles för lite och den tycker att jag kommer vara där i Oktober. Ja ja, sådant får man väl skita i. På de första 3 dagarnas statistik tror den jag ska gå i mål i juli :-) så kommer det inte bli, det bara bara en gynnsam vägning den grundar det på.
Nästa vecka ska jag försöka ta tag i lite träning igen. Har haft en välbehövlig liten vila från det.
Har i övrigt mätt kalorier på Lifesum denna vecka och legat stabilt på ca 1300. Känns som en bra start. Känner mig motiverad och det var väldigt länge sedan.
#1 - - Mikaela:

Riktigt bra att ändra det lilla, det gör större skillnad än man tror! Den appen har jag också, riktigt bra är den :)

#2 - - Mor:

Man får väl säga ÄNTLIGEN!!!! angående det där med söt-drickorna.
Så får man väl önska lycka till med erat försök med att äta lite mera grönsaker. Det är inte farligt, hälsa E. det. Här hemma odlar vi bara sånt som går att äta. Det är jätteroligt! Våran nya granne är avundsjuk när han ser våra odlingar. Han är bara 26 år så han har några år på sej att lära sej odla. Dom verkar intresserade av grönsaker.
Som sagt: LYCKA TILL!

#3 - - JUNITJEJ:

Så sunt att äta mer vegetariskt!