Lite allmänna blandade vardagsgrejor från den senaste tiden.

En dag var jag inne i stan och åt lunch med JR och hans jobbarkompis i deras tillfälliga lunchlokal.
2 dagar i förra veckan jobbade jag med mitt specialområde på jobbet. Den ena dagen lärde jag upp 3 nya kollegor i att handha dialys vilket är den vänstra apparaten på bilden ovan. Den andra dagen skrev jag och en kollega ihop en ny bruksanvisning hur man primar upp MARS vilket är en kombinerad lever- och njurdialys som bilden ovan visar. Det är en ganska knepig konstruktion.
Vardagen har varit bra och katterna kelar med oss alla.
Lilltjejen går i JRs spår och räddar möss som fortfarande lever när katterna tagit in dem. Det händer flera ggr i veckan att levande möss måste räddas hemma hos oss. Oräknerliga då det redan är för sent.
JR och D är ofta ute i nattsärken och släpper ut möss på andra sidan vägen för att avleda katterna.
Hur jobbiga de än är är de så gulliga att ha i sängen :-)
Fick denna bild på sms av JR en dag, han tog den på mig och Maja när vi sov lite nära.
Tillbakakaka blev den här bilden!
Maja har tagit frun i husets plats.
Lika bra att blogga lite kattbilder när jag ändå är i farten...
Sen har jag så klart klippt gräs några gånger...det är ju som att damsuga..måste göras om och om igen.
Tänker på att vi snart måste ta tag i att börja med sidan av huset igen.
Stön...man hade gärna sluppit börja jobba med den här sidan av huset men det är bara att börja med det snart igen.
Så här pigg såg A ut när han kom hem efter midsommar. De verkade ändå haft det trevligt ute i skärgården...fast man alltid är orolig som mamma.
Lilla sonen kom hem efter att ha varit en sväng med en kompis och pappa i Dalarna. Då skulle det tillredas Carbonara som vanligt. 
På midsommar gjorde vi inget speciellt. Vi var hemma. 
Vi tränade varje dag på gymmet och sedan blev ju jag förkyld.
Ja...jag var visst en sväng med E i farsta också.
Vad snygga vi är :-)
Det här kan man kalla vardagsblogg. Om ingenting men det är en del av livet.
Nu jobbar jag 5 nätter på raken sedan blir det efterlängtad semester!!!!
 
 
 
#1 - - None None:

Vilka fina foton på katterna! Husdjur är verkligen underbara, nu längtar jag efter Chivve. Kram från en balkong på 15de våningen, känns svindlande högt när jag sitter på balkongen och ändå bor vi bara på mitten.

#2 - - Mor:

Trevligt med bilderna som vanligt och katterna är ju "skitgulliga" men så undrar jag, sista bilden, känner inte igen någon? Är det månne "bloggerskan" själv och äldsta sonen eller yngsta???
Dom där dialysapparaterna sej ju enkla ut ;-))