Tjejerna på middag.

I lördags kom tjejerna i studiegänget i hem till mig för att fira att vi nu klarat de första 30 poängen på vår utbildning!
Jag fick en massa fina presenter av dem, fina viner, målarbok och pennor och en fantastisk blombukett!
Som om det vore min födelsedag! Jag blev jätteglad! Dessa tjejer alltså, vad de berikat mitt senaste år. Känner mig trygg och glad i det här gänget!
Tillsammans kommer vi klara oss igenom studierna och troligen grunda en vänskap som jag hoppas ska vara berikande och lång. Jag säger det igen, det är inte varje dag och år som man får nya väninnor.
Först hade vi lite välkomstbubbel i altankuvösen. Jag var väl inte förstklassig med kameran denna kväll men så är det i bland :-) 
Jag dukade i vitt men verkar inte ha tagit något kort på att vi åt...men det gjorde vi. Jag gjorde mitt bästa att steka pepparbiff och det kändes som det blev helt ok.
 
Hur som helst, efter maten och mycket tjejsnack började projektet måla. Vi hade ju bestämt att vi skulle göra det och lyssan på opera till.
Jag tror inte bara det var jag som uppskattade det. Hur fult jag än målar är det avkopplande och lite roligt tycker jag.
 
Det skapades friskt och det gick så klart lättare med lite vin till.
Vi var inte direkt samspelta när vi skulle visa upp vår konst :-)
Till efterätt fick vi en underbar tårta som vår kollega Irene gjort. Den var fantastisk. Kardemummabotten, vit chokladmousse, rabarbermousse... den smakade fantastiskt och hon är så duktig!
 
 
#1 - - Anonym:

Helt fantastisk kväll!!