Tunnelrun Citybanan 2017 och Grattis C 45 år!

 
I slutet av förra veckan fick man åka in till Odenplans tunelbanestation och hämta ut sitt startkit till Tunnel run 2017 Citybanan.
På lördagen var det dags att på morgonen åka in tilll stan för att springa det nästan 8 km långa  loppet i tunnlarna för nya citybanan innan de slår på trafiken. 
I toakön mötte jag upp bland andra Mia och Maria! 
Ganska kallt var det denna morgon, friska vindar och +2 grader men jättefint väder ändå.
Till start hade valts kläder med omsorg.
Överdragskläderna som man bar innan start gick om man ville till Stadsmissionens klädinsamling så vad kunde passa bättre då än att JR städat ut sin garderob dagarna innan. Jag var fullproppad med hans gamla för mig ganska stora kläder som jag sedan rev av mig till förmån för klädinsamlingen.
Start och mål låg inte på samma ställe så man kunde inte lämna in väskor där...eller kunde och kunde kunde man väl men det var ett dåligt upplägg att åka till baka till Solna Karolinska efter loppet.
På medborgarplatsen på söder låg mål och där lämnade jag på vägen till start in min ryggsäck med kläder för efteråt. Som sagt en riktigt kall och frisk morgon!
Den här selfien som jag och Maria pysslade med innan start höll på att kosta oss startskottet...eller man kan väl säga att det gjorde det för vi missade gå in i vår fålla innan start och fick smita in under banden och hamnade sist i vår startgrupp vilket gjorde att det blev väldigt trångt den första km. Shit vad klantigt men vad gjorde vi inte för Instagram :-)
Maria och jag sprang ihop i skönt trevligt tempo de första 3-4 km sedan råkade vi komma ifrån varnadra. 
Det var fint och coolt i tunnnlarna och vi sprang i en servicetunnel till järnvägstunneln som gick precis bredvid tågtunneln. Skönt att veta att det finns stora räddningstunnlar där nere i underjorden.
Vi kom värdigt imål allesammans och ett extra grattis till C som gjorde det hela på 37 imponerande minuter och det var på hans 45-års dag! Grattis C.
På kvällen sedan var vi hembjudna till Mia och C på jättetrevlig födelsedagsfest!
Jag tog många skeva bilder men det var med Mias kamera så jag har tyvärr inga bilder från den trevliga kvällen som gick i våfflornas tecken då det också var våffeldagen!