1:a maj

Äntligen äntligen teckan på vår! Vi kände oss lite laddade att åka ut till Hellasgården och åka lite cykel i skogen.
Vi försökte titta lite på vad det var för spår men vi förstod ingenting.
Fel tog vi i varje fall som vanligt och det blev alldeles för tuff teräng för oss. Vi bar cyklarna lika mycket som vi cyklade och det var stenigt och rötter och jag hade mjölksyra egentligen hela tiden.
Det ser ju så enkelt och trevligt ut men det är ett rent helvete!
Det är av och till och med svårt att gå här i spåren utan cykel!
Som vanligt var vi fördåligt ätna för så starka påfrestningar som cykelturen bjöd. Blodsockret åkte i botten när mjölksyran pumpade på. 
JR fick vattna lite i skogen också då det var torrt i skog och mark.
Jag slog inte på huvudet nedför någon gång. Cyklade in i ett träd gjorde jag men vi överlevde bägge. Egentligen tror jag det här är för tuff sport för mig, jag har för klena ben. Känns ändå som dessa sega 1,7 mil idag var ett jäkligt rejält träningspass.
Väl hemma åt vi sallad i solen på balkongen.
Skönt när man kan börja klä av sin vinterbleka kropp igen. Tänk att vi verkligen går mot vår nu! Helt underbart!
 
#1 - - Mor:

Vilken fin bild på Maja! Övrigt kul som vanligt med dina bilder.
tycker att ni är spänstiga som ger er ut på dylika "äventyr"

#2 - - Mia:

Hoppas verkligen att det inte blir lika svåra vägar på cykelvasan 😯
Börjar nog bli dags att leta cykel och börja öva....