Höll utbildning på torsdagen.

I torsdags höll jag en heldagsutbildning i leverdialys för 4 kollegor. Det är ett jättejobb att lära sig starta upp dessa behandlingar och maskiner och när man är van tar det drygt 2 timmar...i bästa fall om inget strular. När man ska lära sig det tar det ännu längre tid och och det är verkligen krångligt. Mina elever som alla är mycket erfarna kollegor var dock väldigt duktiga trots att maskinstrul. Tillsammans lär man sig dock av när det strular och det stärker oss att lösa problemen tillsammans.(Det var ok för kollegorna att jag använde denna bild för privat bruk).
#1 - - Mor:

Tur att ni finns ni som kan sånt här!

#2 - - Kraka:

Synd att du la ner så mycket jobb innan du fick veta att de finns en maskin för slipningen. När jag hade ett sådant golv på terassen målade jag inte, jag oljade det bara. Men du kanske vill ha färg på det?

Är på Hola, reser vidare idag. Ska besöka Andreas mamma på förmiddagen och dricka kaffe med henne. Sedan drar jag vidare några dagar innan jag reser hem till den postoperativa sidan av vården.

Kram