Åka till lantstället!

I lördags packade vi in mina ommålade loppisfynd i JRs jobbarbil plus att vi hyrde ett släp på OKQ8.
Vi fick med ganska mycket faktiskt! 
Lantis-snyggingarna!
Ett halvt dygn efter att vi skrivit på pappren och fått nycklarna var vi redan där med våra saker att starta upp med! 
Ännu fanns ingen el så vi gjorde eldar i de öppna spisanrna.
D var lite sjuk och hängig så hon satt och värmde sig vid spisarna medan jag och JR ställde in våra möbler.
Riktigt varmt och mysigt blev det!
Vi var ute på tomten och kollade läget lite. Det är fler fruktträd än jag först såg och det är dags för mig att börja beskära nu i vinter, tror det var lite eftersatt underhåll på dem.
Det verkar också finnas ett "land" innanför dessa stenar men det är nog länge sedan den trädgården nyttjades. Kanske får vi till något kul där fram över. 
Jag petade ned lite lökar lite här och där så får vi se vad som kommer till våren.
Redan nu blommade dessa på farstutrappen! 
Och i rabatten.
Vi dukade upp fika och lunch som vi hade med oss i ett av rummen.
Mysigt mysigt!
Lite bilder innifrån på nedervåningen.
JR lade sina gym-grejor till att börja med i köket då det inte fanns något lås på uthuset som skall bli hans lilla hemmagym.
Det här huset skall bli hans gym.
 
Så rofyllt och mysigt. Det här kommer bli så bra för oss.
 
Jag satte genast igång och grundade ett av rummens tak med kvist-stopper för furu. Så kul att vara igång!
Jag fick inte jobba längre än drygt halva taket sedan var det på tok för mörkt i stugan utan lampor.
Vi började planera för hur vi ska lägga upp renoveringen och vi har bestämt oss för att börja med det här rummet som skall bli vårt sovrum. Förutom att allt ska målas utom golvet som vi kommer låta vara som det är så måste vi dra om elen som i och försig är ny men som ligger utanpå överallt och det ser lite så där ut. Vi ska försöka lägga in det i väggarna när vi ändå håller på.
Bild före.
Bild när vi inlett processen mindre än 24 timmar efter kontraktet påskrivet! Då har man längtat!
Har jag bloggat hur de här stolarna blev jag köpte i förra veckan på myrorna för 150 kr styck?
Så här såg de ut innan jag startade projektet. Tycker inte riktigt det framgår hur illa däran de var innan jag började men de var riktigt skitiga och äckliga. (Japp, jag prutade ned dem från 250 kr styck till 150!)
Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag köpte denna chiffonjé....den gick hur som helst inte in i bilen...
Hem kom den med hjälp av maken i varje fall senare på kvällen. (Prutade ned den från 950 kr till 500 kr!)
Dassa småsaker kom också med hem från Myrorna.
En första leverans kom med saker jag ropat in på Auktion på Tradera.
Hur som helst. PÅ lördagskvällen åkte vi ändå hem då det kändes för kallt och primitivt att sova över utan el och när D var sjuk.
På söndagen hemma klippte jag vårt lilla äppelträäd vi har hemma, krattade löv och klippte alla gräsmattorna utom en som JR tog efter att han gymmat. Jag hoppade över gymmet idag för att göra klart min examination som hängt över mig och så skickade jag in den.
Jag hängde också sedvanligt i tid upp julbelysningen på balkongen hemma.
De första små snöflicngorna kom i luften idag....men det gjorde inget, jag bara log! Allt känns så jäkla bra!!!!
Nu ikväll såg JR ett stort släp till bra pris på Blocket så när jag åkte till jobbet för ett extrapass så åkte han och köpte det. Det var stort som bara den och nyservat men lite skitigt på utsidan. Kommer funka utmärkt för oss att köra möbler, skräp och renoveringsmaterial i det kommande året!
Förresten, här är 2 bilder jag hittade på Internet på vårt torp. Bilderna skall vara från början av 50-talet.
Ladugården har tyvärr brunnit ned om det var på 70-talet eller vad bonden sade.
 
 
 
 
 
#1 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Men alltså åh så mysigt! Ser ut som att det kommer bli superfint :)

#2 - - Mor:

Såååå roligt ni har nu! Det märks! Synd bara att det inte är vår istället för höst. Så log jag lite då jag tittade på chiffonjén. Jag tror ta mej katten att den är lika den vi har här hemma i ditt lilla barndomshem, den som står i hallen efter din farmor och farfar.