Redan 2 veckor sedan vi kom hem.

Blev lite uppehåll i bloggandet då vardagslivet kastade sig på oss när vi kom hem.
Katterna hade väntat på oss. Mysigt. Barnen förhoppningsvis också. Vardagslivet startade upp i vanligt tempo. Tvätta allt. Jobba dagtid första veckan som KUA-huvudhandledare vilket är en tuff uppgift. Det tar hårt på krafterna både att jobba dag och det här med KUA..men det är lärorikt och roligt också. 
Underdenna första hemmavecka hann vi ned till Ödeshög och började en hiskelig budgivning på en underbar perfekt liten gård där bara kornas romande i månskenet var sällskap. 
På fredagen var processen över och vi drog oss ur när det gick över 1, 9 miljoner. Det kändes så tråkigt men samtidigt som ett moget beslut. Det ska inte få kosta så mycket. 
Bara att se framåt och leta vidare. Redan den helgen åkte vi upp på en visning i Tierp igen. Denna gång sade vi nej tack direkt då det visade sig att huset inte alls låg ensligt utan mer som i en by. Inte vad vi vill ha. Vi vill ha tystnad!
D s cykel blev stulen så den fick vi ut 4000 kr på försäkringen på så då åkte vi och köpte denna nya cykel till henne. Den kostade 5000 kr men jag lyckades pruta ned den 1000 kr så vi betalade bara 4000 kr. Mycket nöjd på den prutningen på XXL.
Vi har varit en sväng uppe på vinden och isolerat ventilation som ännu inte blivit isolerad. Ett jäkla skitjobb helt enkelt men det är kul när vi jobbar tillsammans.
En kväll i veckan var E och jag och hans tjej ute på shopping i affärer. Det var väldigt trevligt men sedvanligt dyrt när han är med. 
Jag har så klart ägnat mycket tid åt avslappning genom att köpa möbler på Myrornas och måla och klä om till vårt kommande lantställe. Har jag visat detta jag gjort? 
Stolarna och bordet såg ju ut så här från början.
Denna hemska pall ser nu ut så här.
Jag är på Myrorna rätt ofta och köper gamla grejor. Varje gång jag är där letr jag efter blåvita fat även om de är udda som vi skall ha på landet sedan.
Man kan väl säga att det går ganska vilt till när jag är på Myrornas...
Sängborden som ligger i bilen med skrivbordet på denna bild fick jag gratis. Får väl återkomma till hur de blir sedan när jag gjort om dem.
Så här megasnygga var de innan målning och byta knoppar. Tror de är nått gammalt Ikea..
Skrivbordet prutade jag ned från 950 kronor till 200 kr. Funderar lite vad jag ska göra med det. Förslag?
Denna lampa hittadee jag i delar och den gav jag 150 kr för. Helst hade jag velat ha vita skärmar...
Om jag inte gillar den sedan får jag väl sälja den på blocket.
Denna lampa köpte jag för 60 kr. Har nu bytt elen i den och skall sy en skärm...eller om jag köper en ny. Har inte sytt lampskärmar sedan jag var liten.
Var är JR går...där är Maja. Hon är rädd vi ska åka igen.
Mer då? Pluggat en del. Försöker komma igång med träningen. Varit med JR en del på gymmet.
En kväll var jag med vännerna S och N och åt middag på Tabbouli. Mycket trevligt.
Har också servat bilen. Trot eller ej men bara för att jag är kvinna frågade karln i butiken om han skulle byta mina glödlampor och byta min spolarvätska också!!!! Hallå? Jag byter lampor när de är trasiga och fyller på spolarvätska så fort den är slut! Jäkla idioter! Det är fult att lura damer!
Härom dagen var det också dags för den årliga mammografin. Passade då samtidigt på att luncha med N. Trevligt.
Ringt en massa samtal och beställt tider hit och dit för massa saker. Någon jäkel har repat min bil t ex så då blir det försäkringsbolag, polis och verkstad att ringa. Också bokat tid att byta framrutan då ett stenskott som tidigare lagats nu fått rutan att brista nästan helt rakt över.
Nu är det helg och jag jobbar natt. På måndag kväll åker vi till E-tuna och kollar på ett ställe och till nästa helg åker vi till ett i Tierp som vi är galet sugna på och på söndagen ett i Katrineholm. Bara att köra på.
#1 - - Mor:

Tittar flera ggr på vad Du "släpar hem" från Myrorna. Så kul att se. Du gör så fint så man tror att ni ska flytta in i ett slott.

#2 - - Kraka:

Det var lite mycket innan jag skulle resa så jag hann varken tanka eller fylla på spolarvätska. Men det ordnade snälla Kalle innan han hämtade mig på Arlanda. Ibland är det faktiskt rätt skönt att slippa göra allt själv. Det räcker med alla tusen och åter tusen praktiska saker som ska fixas hela tiden hemma, i stugan, i bilen osv...