Väntar med spänning...igen.

Idag lade vi ett första bud på stället i Katrineholm vi var på i Söndags. Nu bara väntar vi på hur det ska utveckla sig. Det är både hopp...kanske är det vår tur nu ...eller så kommer det någon o bara kör över oss om några dagar. 
Man vågar liksom inte hoppas samtidigt som man fantiserar om att tända första brasan i öppna spisen. 
Lite sådana här Strindberglampor har jag köpt på myrorna till kommande sommarstället. Jag tycker de är fina!
De 2 bruna sängborden jag fick gratis på Myrornas är nu ommålade i kulören Modevit från Flügger. Tycker de blev riktigt fina! Nu står de till sig i vår växande möbelsamling.
Jag har ropat in dessa kristallvin-glas (6 st för 200 kr) och annat smått och gott på Tradera. Sådana här tallrikar (nästan) som heter Vinranka flytande blått från Gefle. Ser fram emot att duka fint med det sedan. Jag har verkligen hamnat i Tradera-träsket! 
Jag ligger bra till med Julklappar i år, jag är igång och det känns verkligen skönt!
Veckan som gått har också innehållit ett besök på Gyn och denna gång tyckte den snälla doktorn att alla mina besvär med blödningar skulle försvinna i ett nafs om jag fick en hormonspiral! Sagt o gjort, jag fick en och därefter är jag som ny! Jag är överlycklig!!!!
Bilen har också förra veckan fått en ny vindruta då den gamla spruckit och bilen har också fått på vinterhjulen.
Pluggat har jag gjort fast det har gått trögt med senaste uppgiften....och så jobbnätter så klart och en del på gymmet med maken. Träningen börjar gå lite bättre igen även om jag fortfarande inte går något med i vikt.
I fredags var vi hemma hos K I studiegruppen på jättetrevligt middag. Jag verkligen uppskattar de här tjejerna! Jag tror inte det är kortet som är suddigt utan det var vi som blev lite suddiga i konturerna 😀!
Denna fina ljusstake fick jag av barnens pappas nya kvinna, Mikaela Willers ( http://mikaelawillers.se ) för att hon fick låna en flaska vin av mig en dag när de skulle på en fest o hade glömt köpa. Hon har gjort den själv då hon är keramiker. Hon gör verkligen snygga saker! Tror jag borde låna ut fler flaskor vin till henne om jag får möjlighet!
 
 
#1 - - Mor:

Ja, nu får vi se hur det går........