Helt underbar fredag!

Strålande solsken, 20/4! Jag kom ut till Didrikstorp redan vid 9-tiden.
Jag inledde med att rensa lite i rabatten och kolla om något nytt var på väg upp.
Fåglarna riktigt sjöng ut sin glädje!
Jag hade lite svårt att komma till skott med att börja med garagetaket så först blev det lite fika i solen också.
Sedan gav jag mig upp på garagtaket och började riva.
Det var en ganska hård brottningsmatch att få bort allt det här.
Slet med kofot och vilja i den obarmhärtiga solen. Fick stickor precis överallt och man kanske kan tycka att jag blev lite smutsig. Så här tog jag emot lastbilslasten från Byggmax....
Ganska skitig...
En fet lastbil kom med alla grejor jag beställt till takläggningen...+ 2 toaletter. Där hade det blivit lite fel i min beställning.
Till lunch fick jag lax och julmust! Utelunch i solsken! Helt underbart!
Man kanske tycker det ser enkelt ut men allt satt med jäkligt långa spikar!
Längre än så här kom jag inte. Jag gav väl upp runt 17-tiden och gick in och sov middag i 2 timmar i väntan på maken. När jag vaknade ringde telefonen. Det var äldsta sonen som sade han var 1 minut från Didrikstorp på väg dit med sin kompis! Va? Det hade jag verkligen ingen aning om och hade inte planera i matväg.
 
Jag tittade ut genom fönstret och helt förstummad såg jag då en varg gå över åkern.
Jag såg honom länge men då jag var så förvånad att sonen skulle komma och hade honom i telefonen kom jag mig inte för att fotografera.
Jättemysigt och trevligt att grabbarna kom. De åkte dock vidare till Jönköping och köpte en Cross-hoj till kompisen så de kom inte tillbaka förrän sent på natten sedan men stannade hos oss hela helgen! Åh vad glad ett modershjärta blir!
JR kom vid 20:30. Vi åt middag och kollade på Sons of anarchy till mitt i natten innan dags att sova i härlig tystnad! Vilken underbar fredag!