I fredags.

I föra veckan skrev jag som en galning på min uppsats för att kunna lämna över den till handledaren för bedömning på fredagskvällen. en kort paus tog jag mitt på fredagen för att åka och köpa lite virke som skull emed ut till landet under helgen i fall vi hann börja byta ut något på entrén som är dåligt. Virket är noga uppmätt av mig förra helgen för att passa i dimensioner och längder. 
Sen skrev jag som en galning igen till dess att jag lämnade in arbetet vid 20-tiden på kvällen, totalt sopren i skallen. Dessa små rackare stod utanför mitt fönster när jag satt och skrev. Bilden ser nästan ut som ett reklamblad för Jehovas  :-)
Tacosmiddag med sönerna innan vi i sena kvällen begav oss av ut på landet.
 
En spännande och ovanlig sak som hände på utresan var att när vi närmade oss torpet vid midnatt spranng en lokatt i våra billyktors sken en bra stund framför oss på vägen. Det är första gången jag ser en lokatt någonsin och så länge också! Den liksom galloperade framför oss nästan hela vägen fram till stugan, flera hundra meter. Jag fick upp mobilkameran efter en stund och började filma men filmen blev så mörk och suddig på skogsvägen. Häftigt var det i varje fall.