I lördags på torpet!

 Vi beslutade att det var dags att börja titta på vad vi kan göra åt det här garagetaket. Går det att laga? Vi inledde med att ta bort de glesa pannorna som låg där och skämdes på taket.
Sedan började vi sopa och skrapa taket från mossa och elände. Det tog sin tid. Halva taket hann vi med denna gång. Vi mätte också upp alla läkt som behövde bytas och mängden tegel och stuprännor som skall beställas så ska vi provlägga tegel på detta tak och se om vi klarar det för resterande takjobb.
Efter borstning och skrapning körde jag tryckluft för att göra taket helt fritt från det sista.
Sedan fick JR äntligen ta fram sin krossmotorcyckel och börja köra. Han mekade lite, sedan körde han, sedan mekad han lite till sedan sladdade han ytterligare fula märken i grusvägen och gasade på. Man märker att han gillar det där. Vi träffade en granne som också höll på med sporten, faktiskt han som bodde i vårt torp innan oss och han skulle visa JR spår i skogen där man kan köra kross. Kul!
Jag kollade i trädgården efter blommor och hittade det här. Undrar vad det är som kommer upp?
Sedan klippte jag halva ett skitstort äppelträd till.
Det tar sin goda tid att klippa så här stora träd.
Jag sågade mig själv lite löst i ansiktet och körde in pekfingret i en gren så jag fick en duktig blånagel!
Vid garaget står ett högt träd som smutsar ned garagtaket väldigt. Vi fick för oss att vi skulle såga ned en av grenarna som hänger över...men vi fick ge upp.
JR kom inte ens upp till grenen som skulle tas ned. Trädet vann.
I det här "fönstret" på entrén saknas en bräda i överkant för att jag skall kunna sätta upp mina "hörn" där. Jag hade ju köt virke så vi satte upp den. Blev jäkligt bra faktiskt och vi hade sjuk tur med passformen direkt, fick liksom banka den på plats, så tight blev den!
På kvällen promenerade vi till ett par grannar. Vi var bjudna på tacko-middag!
Jättetrevlig kväll och fruktansvärt mörkt att promenera hem bland lodjuren i den mörka natten.
 
 
#1 - - Mor:

Ni är såååå duktiga och kan inte fatta att ni orkar göra så mycket.
Längtar att snart åka och hälsa på igen!