Långfredagen.

Maja o Mercan njöt väl inte direkt av bilresan till landet och det blev ju inte bättre av en timmes kö att komma förbi Södertälje.
Väl där kunde vi glada konstatera att brunt fint vatten åter igen flödade i kranarna! Det gjorde det hela med toa-besök o disk väldigt mycket lättare i helgen.
E och flickvännen J var med vilket gjorde mig så glad.
E hjälpte mig att hugga ved på nya huggkubben vi fått av en jobbarkompis. 
Blev ju så mycket enklare att hugga med en hugg-kubbe!
Alla ville hugga!
Jag inledde processen med att klippa äppelträd trots att det är lite sent för det. Skall helst ske i december eller januari när näringen är långt ned i trädet. De är hemskt miss-skötta sedan många år så vi får väl se om det går att få liv i dem. 
Hur som helst ska vi nog plantera några nya också så att tomten hålls levande och blir förnyad.
Det första blev bara gjort på fredagen.
Sedan klippe jag bort lite kardborre-buskar i tomtens utksnt och plockade ett litet påskris.
Efter det tog jag ett glas vin där på verandan bara för att det var möjligt, att sitta utomhus för första gången.
Dessa små fynd smusslade jag in i huset innan JR kom hem.
Sedan kom han hem från bilmässan Elmia i Jönköping.
Vi käkade varma mackor.
Kollade på TV.
Jag grundade trähörnen till verandan ett varv.