Påskdagen

Påskdagen var likaså den grå och nordanvindkall. Hade förväntat mig varmt härligt vårväder men det lät vänta på sig i år.
Sen frukost med mammas hemmagjorda mumsiga marmelad. Är det helgfrukost på landet så är det! Då gonar man sig....i perioder när man inte skärper sig...som jag borde...
Sedan kom mamma och pappa över på en fika.
Vi pratade minnen från förr och försökte rita upp och minnas lägenheter vi bott i när vi var barn/unga.
Jag mindes helt tydligt farmor och farfars lägenhet precis som den var fast helt spegelvänd enligt pappa.
Sedan gav jag mig på det här trädet. 
I flera timmar slet jag på med rikligt med grenar på hög höjd. Trädet är riktigt högt.
Jag han bara halva trädet denna dag.
Maja och Mercan gillar verkligen att vara på landet och de är extra keliga med oss och varandra när vi är där.
Sedan gick jag in och frös utav fasen.
Satt vid elden och drack ett glas vin. Mysigt.
Efter något avsnitt på tv-serien vi tittar på bestämde jag mig för att lägga fogen där vi satt plattor framför ena öppna spisen.
Före...
Som sann matmor smetade jag ut fixen med en slickepott. 
Det blev riktigt jämt och bra.
Yngsta sonen med flickvän åkte nu till London själva och vi fick lite foton av dem.
Sötisar.
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

Som sagt lika kul var gång att läsa men blev lite bekymrad då du sa att det inte var några andra än vi som läste? Är detta verkligen sant? Det är ju i så fall ett jäkla jobb bara för oss......

#2 - - Camilla:

Åh, men mysigt! Det låter som en idyll det där med torp på landet. Måste få komma och hälsa på er i sommar! Hoppas att uppsatsen går finfint, så att du kan släppa det. Duktiga du!
Ingen Halvvättern? Jag vill fortfarande ha sällskap. Ni har väl lite närmare Motala nu kanske? 🤗😝
Kram!

#3 - - JUNITJEJ:

Vilket fint torp!!