Strålande söndag!

Jag inledde morgonen med att börja spika läkt.
Av någon outgrundlig anledning visade det sig att jag hade riktig fallenhet för det och det gick undan och blev kalasbra!
Sedan började lite mer komplicerat jobb när vi mätte ut hur brett och hur nära pannorna skulle ligga i höjd för att det skulle gå jämt ut.
JR sprang med pannor och jag lade dem. Han servade mig också med dricka där uppe på taket då själva upp och nedstigningen inte riktigt var min grej.
På insidan av fönstret var det nämligen mkt lägre marknivå och ganska svårt att komma ut och in.
JR fick ont i ryggen av att sitta snett så han sprang med de tunga pannorna vilket jag tyckte var ett perfekt arbetsupplägg.

Sedan kom mamma och pappa och D på besök.
Mamma hade massa blommor med till mig och flugtejpar som hon monterade i alla fönster.
Pappa och Danne iklädde sig genast rollen som verkmästare som de pensionerat sig ifrån. Omgående blev det spekulationer om taklutning, spikmaterial och plåtar mm
Jag fick fin kritik på det mesta men framför allt för min spiknings-teknik som i det närmaste var proffesionell! Ingen handleds-spikning här inte!
A och K mekade frenetiskt vidare och fick tillslut rätt bra fart på sina Crossar.
A ägnade 20 snabba minuter till att ta bort den gamla spruckna toaletten på övervåningen och slänga dit den nya. Mitt nästa jobb när det blir en regnig dag blir att måla väggar och tak vita här inne och fixa till det lite. En tvättmaskin bör nog snart komma på plats också.
Vi slet på i värmen och solskenet och hann nästan klart ena sidan av taket.
Nästa helg blir det att lägga andra sidan vilket borde gå på en dag + att sätta stuprännor och avrinning. Efter det ska hela alltet målas vid tillfälle.
Sedan blev det till att åka hem och jobba natt. Ska erkänna att jag var rätt mosig i skalle och kropp när jag gick på nattjobbet på söndagsnatten. Man är inte van att kroppsarbeta i dagarna 3.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Kraka:

Oj vad du hinner mycket när du är ledig! Jag tycker inte jag hinner göra något alls. Tiden bara rinner iväg.
Kram

#2 - - Mor:

Man undrar som vanligt hur Du orkar. Det jag tänkte på ang. fågelholken, tror Du ev. ungar blev utan mat i helgen? Jag led lite men vågade inte säga nåt...........Taket måste ju fixas!