Fredag 10 augusti. Liten kräftskiva i Didrikstorp!

På fredagsmorgonen packade jag och D in oss i min bil med alla pajerna jag bakat kvällen innan och styrde kosan mot landet. Vi lyssnade på en rolig ljudbok på vägen ned som rekomenderas. 
 
Fredrik Backmans "Saker min son behöver veta om världen". Han är en förträfflig författare skulle jag vilja säga. Så pigg i tanke och språk och samtidfigt rolig och tänkvärd. När jag lade om lilla taket på torpet förra veckan lyssnade jag på en annan bok av honom "Brittmarie var här" och den var också mycket vass. Det är författaren till "En som heter Ove".
Vi stannade till i Flen och handlade det sista vi kom på inför helgen.
Det blev sedvanligt fullt i kylskåpet redan innan pajerna ställts in men jag trixade in dem längst ned.
Danni och jag snabbstädade lite och pyntade sedan för liten fest.
Ala barnen kom ned denna helg och på fredagskvällen hade vi en liten kräftskiva med 2 grannfamiljer vi lärt känna. Rikedom att få nya vänner i vuxen ålder! 
Bara slutet kvar. För mig var det en framgång att inte städa ihjäl mig innan jag bjöd hem folk, att jag bara helt lugnt bjäd hem dem med kort spontant varsel "så som det är". Det kändes väldigt trivsamt och familjärt. Jag ska fortsätta så i mitt liv, inte hispa om det ska komma folk, det behöver liksom inte vara så perfekt. Det viktiga är att man träffas och jag behöver inte laga så märkvärdig mat...det är ju inte min starkaste gren. Jag tror ingen led av att det var lite rörigt. 
Sist var gänget ute i gymmet och kollade läget.
Det var verkligen stor glädje för mig att alla barnen var med! De satt med hela kvällen utan tvång och alla såg ut att ha det trevligt. Mitt hjärta svämmar över. Rätt beslut att skaffa Didrikstorp, det för oss samman alla i familjen! 
#1 - - Mor:

Som vanligt kul bilder att titta på.