Fredag. Åka till Katrineholm och måla en sväng.

Jag gick upp tidigt och åkte ytterligare en sväng till Flygger och köpte lite mer färg till mig, till landet.
Satte sedan på en ljudbok och åkte färden ut till landet ensam.
Lite havdant väder men ändå så mysigt att komma dit.
Plommonen var klara och jättegoda...utom de med mask i som jag tyvärr åt.
Jag målade väggarna ett var i kattvinden och gick lös på det andra golvfärgslagret.
Egentligen tyckte jag det var lite trevligt att trät syntes igenom men det var ett ogynnsamt genomslag av brunat trä därför målade jag mer...som sedan kom att bli ännu mer men det är lördagens hisoria det.
Blomlådorna är fortfarande fina men hösten är ändå lite här därför tog jag hem 2 av blomlådorna för att plantera dem i stora krukor för vinterförvaring. (Ja, det finns lite ogräs i gruset men sådant bryr jag mig inte om...tror jag....när det blir för mycket får man helt enkelt strunta idet och må bra ändå!)
Åkte sedan till Magasinet i Katrineholm där min lampfetisch bemästrade mig. Köpte en liten lampett till kattvinden jag målar. Ska sy små vita lampskärmar till den. En golvlampa som jag måste få tag i en cool klockad old-style skärm till.
Åkte hem till L för att pusha henne att komma igång med upprustning av huset och lite kvalitetstid för stärkande tjejsnack! 
 Så här såg det ut innan vi började.
Lite ostrukturerat men bra med primestopper.
När taket var klart, när det inte var någon risk att vi skulle ramla ned vid midnatt fick vi oss ett glas vin.
Det blev riktigt bra! Nu är hon igång! Mot nya tider!
Sedan kollade vi ett avsnitt av Ernst och en dokumentär om ECMO där mitt i natten innan vi somnade. Inte varje dag jag kvartar i L´s soffa! Det blev mycket måla denna fredag!