Ledig vardag.

Började tisdagen med att ofrivilligt sova ut som ett spädbarn! Åkte därefter harmonisk till särholmen och gick på sekondhandbutikerna.
Hittade en liten gul kruka till L som samlar på den serien. Annars bara lite kompletterande snapsglas till landet, en Marimekko-ljuslukta för 5 kr får väl ses som dagen fynd. Den blåa stora "krukan" i bakgrunden gav jag 39 kr för. Tänkte att man till våren kan plantera vårlökar eller vårblommor i den och ha den på kökbordet på landet.
Att titta på¨secondhand är ren avkoppling för mig. De som ska rensa upp efter mig sedan kan lämna allt tillbaka till second hand sedan :-).
Åt sallad i Skärholmen, jag fick ta det som bjöds. Därefter åkte jag till IKEA. Köpte massa lakan och en madrass till en säng på landet.
Väl hemma rensade jag balkonglådorna. Ja just ja, jag storhandlade också.
När jag sedan tänkte att det var dags att börja laga middag var ingen i familjen hemma så då stack jag ut och sprang.
Tog på mig Marathon-tröjan för att tänka på positiva målbilder för mig själv. Vill verkligen springa Marathon nästa år igen. dags att börja träna nu. Jag joggade i sakta mak en mil. Det var länge sedan. Inte jobbigare än att springa 5 km (eftersom jag springer så sakta nu) men jag fick helt otippat ont i knäna på sista kilometern. Det tyder på hur jäkla otränad jag är efter denna sommar. Det var många år sedan jag hade ont någon stans när jag sprang!
När jag kom hem hade JR inlett middagslagandet. Det blev Tacos och nu är vi storfamilj igen, 6 stycken runt bordet. Trevligt och uppsluppet! Alla pratar om träning, skola och vardag, att vi vill komma igång igen. 
Min Taco-tallrik såg ut så här. Majs är nog inte godkänt men annars tycker jag att jag sköter mig ganska fint. Nu ska bilringen bort under hösten.
Efteråt tittade vi på lite tv innan det var dags att krypa till kojs.
Idag Onsdag har jag gjort första uppgiften på nästa kurs och däremellan vikt tvätt. Min chef ringde och gratulerade att min uppsats var klar! Känns bra!
 
 
 
 
#1 - - Jessica Högberg:

Låter som en härlig ledig dag tycker jag

#2 - - Mor:

Undrar om jag inte skymtade ett skäggstrå på din haka? Fniss (nä, skojade bara) Gick det fram att det är Gotland som gäller för oss fredag och lördag. Fick inget svar i mobilen...….

#3 - - Camilla:

Hej! :) Jag fick till ett litet inlägg från mina två senaste lopp. Tror du skulle gilla Sthlm Urban Trail faktiskt. Superfin tröja, den ska du vara riktigt stolt över. Jag kommer aldrig att bli någon löperska, men det finns ju så himla mycket roliga lopp inom den sporten.
Heja dig - springa en mil utan att gå emellanåt har jag aldrig gjort någonsin!
Kram!