Lördag. Secondhand, golvlister och mera måla.

L visade mig till ytterligare en stor och härlig Second hand-butik Pingstkyrkans i Katrineholm. Ett stort nöje.
L köpte denna klänning till nästa personalfest och jag köpte en spegel som jag skall göra guldram till och lite smått och gott i porslinsväg.
2 lampskärmar hittade jag till lampetten att sy om.
Sedan åkte vi till Byggmax och jag köpte golvlister till kattvinden. Lärde upp L i att kvinnor kan handla själva på byggvaruhus, exakt vad man vill, betong eller feta reglar!
L berättade också att i hennes hus som är från 1909 eller liknande, ett av K-holms äldsta villor fanns denna typ av avslut på dörrfoder. Att det var speciellt från denna tidsepok, att de kommit till hennes hus och fotograferat det för en bok. När jag kom till Didrikstorp tittade jag hur det såg ut hos oss och tro det eller ej men många av våra foderslut var lika dana, som en felvänd kvadrat längst ned och det kan ju stämma då vårt hus är från 1912. Roligt, då vet man att det troligen är orginalfoder som sitter!
Jag grundade golvlisterna jag köpt med stop-primer för att inte få någon trä-blödning.
Sedan surnade jag till då det trots 2 lager vit golvfärg på golvet blödde igenom svagt i bruna fläckar. Jag målade nu golvet en tredje gång, nu denna gång med stop-primer vilket jag gju borde gjort först. Hu vad dum man är.
På kvällen åkte jag hem. Precsis då kom regnet. Lyssnat mycket på ljudböcker under all målning denna helg.
Ingen var hemma när jag kom hem så efter en sallad gick jag och lade mig. JR jobbade som vakt på Lars Winnerbäck på Zinkensdam.
 
 
 
#1 - - Mor:

Pax för att få sova på kattvinden nån gång. Får det rum två sängar efter varandra där? Gillar såna där krypin. Det kommer att bli jättemysigt där!