Måndag. Förtidsröstat.

Denna måndag bjöd på vardag.
Ska jag vara ingående kan jag säga att jag i äckel och panik skyndade mig hem från jobbet, rev av mig kläderna i tvättstugan och sprang upp till duschen, letade fram ett lus-medel vi hade hemma (som gått ut 2014 tyvärr såg jag) och slängde mig in i duschen. Hade på natten utsatts för stora mängder hårlöss i en arbettsituation.
Duschade och tvättade mig länge länge. Hoppas innerligt att jag inte fått några ihåret. Gjorde i varje fall vad jag kunde för att slippa smitta.Gick och lade mig.
Vaknade vid 17-tiden av en puss på kinden av JR. Han ville jag skulle vakna då vi skulle åka och förtidsrösta på biblioteket. Vi gjorde det.
På bibliotekets röstbord stod dennna gamla klenod i full drift! (Bilden).
Har inte sett sådan på många år. Jäklar vad fina saker var förr! Blev nästan lite rörd av att se den!
Vi åkte sedan till apoteket och mataffären. Sedan hem för att laga middag till familjen och jag skickade in en skoluppgift till min nya skola KI. Sedan nattjobb igen.